ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детальний план території в районі вул.Стрийської в с.Вільхівці
ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Детальний план території в районі вул.Стрийської в с.Вільхівці Стрийського району Львівської області
1.Замовник:
Жидачівська міська рада
81700, Львівська область, Стрийський район, м. Жидачів,
вул. Шашкевича М., 2
Ел. пошта: meriya.zhydachiv@i.ua
Тел. 03239-31151
Офіційний вебсайт: https://zhidachiv-miskrada.gov.ua/
Проєкт детального плану території в районі вулиці Стрийської в с. Вільхівці Стрийського району Львівської області, що розробляється на виконання рішення Жидачівської міської ради від 18.04.2024 року № 2580, належить до документів державного планування місцевого рівня. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план території (далі – ДПТ) деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель. ДПТ розробляється з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації територіїта підлягає стратегічній екологічній оцінці. ДПТ одночасно з затвердженням стає невід’ємною складовою генерального плану населеного пункту та/або комплексного плану.
При розробці ДПТ врахована містобудівна документація - генеральний план с.Вільхівці, розроблений ТзОВ «Карпати-Арх-Проект», затверджений Вільховецькою сільською радою від 26 липня 2017 р. №572
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, управління відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» встановлює правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля не є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності (розміщення та експлуатація об’єктів виробничого призначення – столярного цеху), якщо не передбачається розміщення підприємств деревообробної промисловості продуктивністю понад 1 тонну на добу з оброблення деревини (хімічне перероблення деревини, виробництво деревоволокнистих плит, деревообробне виробництво з використанням синтетичних смол, консервування деревини просоченням).
4. Інформація про ймовірні наслідки:
До ймовірних наслідків реалізації детального плану території в районі вул. Стрийської в с. Вільхівці Стрийського району Львівської областіналежать:
- ймовірне зниження якості атмосферного повітря через діяльність проєктованихоб’єктів;
- забруднення навколишнього середовища промисловими/будівельними та побутовими відходами;
- хімічне забруднення довкілля;
- фізичний вплив (шум, вібрація тощо);
- соціальний вплив (умови праці та/чи побуту, цивільний захист тощо);
- техногенна та/чи антропогенна дія на поверхневі, підземні води та ґрунти.
Вплив транскордонних екологічних наслідків ДПТ на інші держави відсутній.
У контексті СЕО детального плану території в районі вул. Стрийської в с.Вільхівці Стрийського району Львівської області альтернативні варіанти будуть розглянуті з урахуванням потреби в реконструкції існуючого столярного цеху та неможливості перенесення даної діяльності на будь-яку іншу територію (територія проектування генеральним планом населеного пункту визначена як виробнича територія).
Відмова від затвердження ДПТ не сприятиме соціально-економічному розвитку громади.
Процедура стратегічної екологічної оцінки детального плану території в районі вул. Стрийської в с.Вільхівці Стрийського району Львівської області проводитиметься згідно чинного законодавства України та в порядку, передбаченому Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку» та Наказом Міндовкілля № 705 від 18.10.2023 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації». Під час розроблення звіту про СЕОдоцільно використовувати:
- доповіді про стан довкілля;
- статистичну інформацію;
- інформацію, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту ДДП;
- лабораторні дослідження стану довкілля;
- дані моніторингу;
- іншу доступну інформацію.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Усі заходи щодо втілення планувальних рішень ДПТ повинні розроблятися з урахуванням природних умов, особливостей проєктованої території, а також існуючого природно-екологічного стану населеного пункту та прилеглих до нього територій.
Проєктом не передбачається розміщення на території ДПТ об’єктів, що можуть здійснювати негативний вплив на умови перебування на ділянці ДПТ.
Даним ДПТ буде передбачено встановлення санітарно-захисної зони, належне озеленення та комплексний благоустрій території, а також комплекс заходів з інженерної підготовки території, до яких включено вертикальне планування території та поверхневе водовідведення.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Відповідно до п. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування, вноситься до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
81700, Львівська обл., Стрийський р-н, м.Жидачів, вул. Шашкевича, 2, Жидачівська міська рада, тел./факс. (03239)31-151,
e-mail: zhidachiv-miskrada.gov.ua.
Відповідальна особа - начальник відділу архітектури та містобудування Людкевич Л.В.
Здійснення стратегічної екологічної оцінки забезпечує Жидачівська міська рада.
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному веб-сайті замовника з метою одержання та врахування зауважень і пропозицій громадськості.
Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки встановлюється замовником і не може становити менш як 10 днів з дня її оприлюднення.
Просимо надати зауваження та пропозиції.