ЗВІТ ПРО ВИКОНАННЯ БЮДЖЕТУ ЖИДАЧІІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ ЗА 2024 РІК
I. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ВИКОНАННЯ БЮДЖЕТУ
Жидачівська міська територіальна громада створена 24 листопада 2020 року. До складу громади увійшли Жидачівська міська рада та 4 сільські ради: Бережницька, Вільховецька, Зарічанська та Млиниська, а загалом 18 населених пунктів. Площа громади складає 182,7 кв.м, а чисельність населення 17 422 осіб.
Відповідно до Бюджетного кодексу України бюджет міської територіальної громади містить надходження і витрати на виконання повноважень органу місцевого самоврядування. Ці надходження і витрати становлять єдиний баланс відповідного бюджету. Це означає, що повноваження на здійснення витрат бюджету мають відповідати обсягу його надходжень на відповідній території.
Надходження бюджету Жидачівської міської територіальної громади передбачають доходи бюджету. Відповідно до ст. 63 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» доходи місцевих бюджетів формуються за рахунок власних, визначених законодавством джерел та закріплених у встановленому законом порядку загальнодержавних податків, зборів та інших обов’язкових платежів. Склад доходів бюджету міської територіальної громади визначається Бюджетним кодексом України (ст. 64, 69¹, 71 Кодексу) та законом про Державний бюджет України. Доходи бюджету зараховуються до загального або спеціального фонду бюджету міської територіальної громади відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (ст. 13 Кодексу) та закону про Державний бюджет України. У складі надходжень спеціального фонду бюджету виділяються надходження бюджету розвитку, які формуються відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (ст. 71 Кодексу). Кошти державного бюджету, що передаються у вигляді дотацій та субвенцій, затверджуються в законі про Державний бюджет України.
Витрати бюджету міської територіальної громади містять видатки бюджету (ст. 2 Кодексу).
Видатки бюджету міської територіальної громади здійснюються із загального та спеціального фондів бюджету відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (ст. 13 Кодексу) та закону про Державний бюджет України. У складі витрат спеціального фонду бюджету міської територіальної громади виділяються витрати бюджету розвитку (ст. 71 Кодексу). Кошти бюджету розвитку спрямовуються на реалізацію програм соціально-економічного розвитку відповідної території, пов’язаної зі здійсненням інвестиційної діяльності, здійснення інших заходів, пов’язаних із розширеним відтворенням, тощо.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2025 року, а саме розділу І «Доходи» уточнені планові показники бюджету міської територіальної громади на 2024 рік по доходній частині становили в сумі 206503,613 тис. грн, в тому числі по загальному фонду – 197014,570 тис. грн, по спеціальному фонду – 9489,023 тис. грн. Фактично надійшло доходів в сумі 220904,05370 тис. грн, в тому числі по загальному фонду – 210480,69161 тис. грн, що становить 106,8 % до уточненого плану, по спеціальному фонду – 10423,36209 тис. грн, що становить 109,8 %.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2025 року, а саме розділу ІІ «Видатки» уточнені планові показники бюджету міської територіальної громади на 2024 рік по видатковій частині становили в сумі 223547,343 тис. грн, в тому числі по загальному фонду - 197620,953 тис. грн, по спеціальному фонду – 25926,390 тис. грн. Касові видатки за 2024 рік склали в сумі 185438,90054 тис. грн, в тому числі по загальному фонду – 185438,90054 тис. грн, що становить 92,8% до уточненого плану, по спеціальному фонду – 23235,77941 тис. грн, що становить 79,8% до уточнених призначень.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2025 року, а саме розділу ІІІ «Кредитування» по загальному та спеціальному фонду бюджету Жидачівської міської територіальної громади за 2024 рік дані відсутні, оскільки кредитування не здійснювалось.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2025 року, а саме розділу ІV «Фінансування бюджету» фінансування у 2024 році здійснювалось за рахунок залишків коштів на рахунках бюджетних установ, зміни залишків коштів бюджетів, фінансування за активними операціями.
II. ПОКАЗНИКИ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНУ
Третій рік повномаштабної війни підживлює постійну невизначеність, однак, попри системні виклики, Україна продовжує тримати фронт-у всіх його вимірах, зокрема і в економічному. Не дивлячись на війну та її наслідки, економіка відновлюється другий рік поспіль у надскладних умовах. За підсумками року реальний ВВП зросте приблизно на 3,6%. Реальний ВВП на кінець 2024 року склав 78% від рівня 2021 року.
На території Жидачівської територіальної громади господарську діяльність здійснювали у 2024 року 707 суб’єктів господарювання, які є платниками єдиного податку, з них 31 – юридичні особи (4,4%), 649 – фізичні особи-підприємці, які є суб’єктами малого підприємництва (91,8%), та 27 суб’єктів господарювання с/г товаровиробників (3,8%).
Унаслідок міграції та мобілізаційних процесів, спричинених війною, дефіцит кадрів на ринку праці загострився у 2024 році. Кількість вакансій, які розміщує бізнес, стабільно перевищує кількість шукачів роботи. Зокрема, підприємства відчувають значну нестачу працівників робочих спеціальностей. Але схожою є ситуація з іншими фахівцями. Підприємства намагаються пом’якшити проблему з дефіцитом кадрів за рахунок більшого залучення категорій населення, які знаходяться поза робочою силою, однак закрити всі необхідні позиції не вдається. В результаті зростає конкуренція бізнесу за кваліфікованих працівників, водночас збільшується й оплата праці. Нестача кадрів, ймовірно, зберігатиметься ще тривалий час. Навіть у разі швидкого завершення війни повернення мігрантів, ймовірно, буде доволі поступовим, а ветерани потребуватимуть часу для адаптації та перекваліфікації.
У Жидачівському управлінні Стрийської філії Львівського обласного центру зайнятості ((далі-Жидачівське управління СФ ЛОЦЗ) впродовж 2024 року зареєстровано 302 безробітних особи, котрі проживають у Жидачівській ТГ, станом на 01.01.2025 року зареєстровано 60 безробітних.
За сприяння Жидачівського управління СФ ЛОЦЗ у 2024 році укомплектовано 182 вакансії.
З початку року Жидачівським управлінням СФ ЛОЦЗ прийняті позитивні рішення по 8 роботодавцях Жидачівської громади щодо компенсування витрат на оплату праці за працевлаштованих 14 осіб з числа ВПО.
Укладено 2 договори про відшкодування витрат на оплату праці за працевлаштованих 2 безробітних з числа ВПО.
За Урядовою програмою Є-Робота 4 особи, жителів Жидачівської міської територіальної громади, отримали мікрогранти на загальну суму 799,704 тис.грн. для започаткування та розширення власної справи та створили 5 робочих місць. Спрямування діяльності різноманітне – надання послуг з мобільного харчування, організація кафе, деревообробне виробництво, надання послуг з утримання будинків.
У 2024 році 21 особа отримала ваучери на підвищення конкурентоспроможності на ринку праці. Робітничі професії, за якими видавався ваучер: водій навантажувача, оператор котельні, для підвищення кваліфікації за напрямками: дошкільне виховання , соціальна робота, а також 3 особи проходять перепідготовку за іншою спеціальністю у вищих навчальних закладах здобуваючи вищу освіту за напрямками: психологія, інженерія програмного забезпечення.
Агропромисловий комплекс
Агропромисловий комплекс Жидачівської МТГ у 2024 році демонстрував позитивні тенденції. Структура посівних площ сільськогосподарських культур у сільськогосподарських підприємствах склала 6185,7571 га, зокрема: 1585,54 га (25,63%) від загальної площі посіву зайняв ріпак озимий, 847,2408 га озимі зернові, з них - озима пшениця, 645,2408 га (10,43%) та 202 га ячмінь озимий (3,26%). Площа посіву ярих зернових склала 95 га, з них: яра пшениця 40 га (0,66%), ярий ячмінь 31 га (0,50 %), овес – 24 га (0,39%). Площа посівів кукурудзи – 1317,50 га (21,30%), гречка – 13 га (0,21%), горох-1га (0,02%), овочі 3 га (картопля 2 га, морква 1 га, буряк 0,5 га, цибуля 0,5 га). Площа технічних культур склала 2095,9749 га: соя -1958,3849 га (31,66%), соняшник 68 га (1,10%), ярий ріпак – 69,59 га (1,12%), багаторічні трави – 14 га (0,21%), кукурудза на силос 120 га (1,94%).
У звітному році агропідприємствами та фермерськими господарствами зібрано врожаю: озимого ріпаку-7493,56 тонн , озимої пшениці-3020 тонн, озимого ячменю-1252,5 тонн, ярої пшениці-108,2 тонн, ярого ячменю-83 тони, ярого овесу-55,5 тонн, сої-5865,6 тонн, кукурудзи -13 498, тонн, соняшник -340 тонн, гречка – 13,9 тонн, квасоля-2,12 тонн, горох -3,1 тонн, картопля-2,2 тонн, морква-3,0 тонн.
Через автоматизовану електронну систему Державного аграрного реєстру (ДАР) сільгоспвиробники мали змогу скористатись Програмою підтримки фермерських господарств та інших виробників сільськогосподарської продукції. На отримання дотації для утримання корів було подано заявки від 2 фермерських господарств та 16 фізичних осіб, які утримують від 3 та більше корів.
Поголів’я ВРХ у фермерських господарствах та домогосподарствах фізичних осіб склала 2085 голів, з них 1537 (73,7%) у фермерських господарствах, де найбільша кількість поголів’я тварин у ФГ Денькович Б.С.-1110, ФГ Цан Р.І.-143, ПАФ Бережниця.-198, сімейна молочна ферма Ожібко Л.М.-86 голів, а 548 (26,3%) голів тварин знаходяться у жителів сільської місцевості.
Значна частка виробництва валового продукту сільського господарства припадає на тваринницьку галузь. Основою тваринництва є розведення великої рогатої худоби, головний напрямок – виробництво молока та м’яса.
Житлово-комунальне господарство
За 2024 року до бюджету Жидачівської МТГ від оренди комунального майна надійшло 953,821 тис. гривень. Станом на 31.12.2024 року перелік об'єктів комунальної власності Жидачівської МТГ налічує 137 одиниці, площею 72,0711 тис. кв. м.
У 2024 році відповідно до діючого законодавства - Закону України „Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку” пройшла процедура визначення управителів багатоквартирних будинків у місті Жидачеві, тож з 1 квітня 2024 року послуги з управління багатоквартирними будинками в м. Жидачеві отримали право надавати ТзОВ «Добробут-Жидачів», ТзОВ «Східна інжинірингова компанія» та Жидачівське МВУКГ. Відносини між співвласниками багатоквартирного будинку та управителем ґрунтуються на договірних засадах. Співвласники багатоквартирних будинків отримали можливість приймати рішення кому вони доручають управління щодо надання житлово-комунальних послуг.
Слід зазначити, що у 2024 році було створено перше ОСББ на території громади.
Найбільш економічно ефективним способом використання майна є його передача в оренду. Станом на 31.12.2024 року укладено 62 договори оренди на об’єкти комунальної власності.
Для подолання впливу негативних факторів в економіці країни відділ комунального майна та житлово-комунального господарства постійно здійснює аналіз ринку орендних послуг громади, та сам є активним учасником ринку, вносить пропозиції щодо коригування нормативно-правової бази орендних відносин відповідно до вимог часу. Здійснюється постійний моніторинг заборгованості з орендної плати.
Протягом 2024 року щомісячно поступало в середньому 36 звернень від власників житла, які безкоштовно прихистили внутрішньо переміщених осіб щодо компенсація витрат за тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, яким виплачено 571,421 тис. грн.
Комунальні підприємства міської ради постійно надавали послуги із забезпечення життєдіяльності громади. Належне функціонування житлово-комунального господарства на території громади забезпечує Жидачівське міське виробниче управління комунального господарства (далі-Жидачівське МВУКГ), міське комунальне підприємство «Жидачівводоканал» (далі-МКП).
У рамках плідної співпраці з проєктом USAID «Говерла» Жидачівська громада отримала мобільну світлову вежу DEPCO з дизельним генератором на причепі вартістю 556,05 тис. грн, яка передана на баланс МКП «Жидачівводоканал» для подолання різноманітних аварійних ситуацій, адже потужний ліхтар оснащений альтернативним джерелом енергії потужністю 8 кВт.
Надання послуг з благоустрою території та ремонту доріг, вивозу твердих побутових відходів здійснює Жидачівське МВУКГ.
У 2024 році Жидачівське МВУКГ отримало від проєкту USAID «Говерла» подрібнювач для гілок ARPAL загальною вартістю 596,75 тис. грн, завдяки якому ефективно розв'язуються питання утилізації гілля після сезонного обрізання дерев, що покращує благоустрій громади.
Регуляторна політика, надання адміністративних послуг
У 2024 році у зв’язку зі скасування національного класифікатора ДК018-2000 та з метою приведення найменування будівель та споруд відповідно до нового класифікатора НК 018:2023 внесено зміни до 1 регуляторного акту, а саме внесення змін до рішення Жидачівської міської ради від 06 липня 2023 року №2036 «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Жидачівської міської територіальної громади».
В громаді функціонує відділ - Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) Жидачівської міської ради, в приміщенні якого забезпечується надання 281 видів адміністративних послуг населенню. За підсумками 2024 року відділом - Центром надання адміністративних послуг надано 5266 адміністративних послуг. У 2024 році за кошти міського бюджету було закуплено робочу станцію для оформлення та видачу паспортів Громадянина України для виїзду закордон з електронним носієм та паспортів громадянина України у формі id-картки з комплектом обладнання вартістю 561 тис. грн.
За 2024 рік державним реєстратором нерухомого майна та їх обтяжень було прийнято 2314 рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав. Державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців було проведено 339 реєстраційних дій, здійснено 299 реєстрацій місця проживання осіб та знято з реєстрації місця проживання 78 осіб.
Земельні відносини та містобудування
У 2024 році на підставі рішень Жидачівської міської ради надано:
• 19 дозволів на розробку проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
• 1 дозвіл на розробку технічних документацій із землеустрою щодо проведення інвентаризації;
• 106 дозволів на складання технічних документацій із землеустрою;
• 4 дозволи на розробку технічних документації із землеустрою щодо поділу земельних ділянок.
Затверджено:
• 9 технічних документацій з нормативної грошової оцінки земель;
• 5 проекти із землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
• 5 технічні документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки;
• 312 технічних документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі;
• 6 проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною цільового призначення.
Надано в користування 3 земельних ділянок, поновлено право користування земельними ділянками на умовах договорів оренди - 56, внесено зміни в 3 договори оренди землі.
Продано 4 земельних ділянок через електронну торгову систему ProZorro Продажі.
У 2024 році розроблено проєкт землеустрою щодо встановлення меж території Жидачівської міської територіальної громади згідно норм чинного законодавства.
У звітному періоді виготовлено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок та створено електронний документ для внесення відомостей до бази даних результатів грошової оцінки (в межах населених пунктів с.Млиниська, с.Смогів, с.Дем’янка Лісна, с.Дем’янка-Наддністрянська, с.Межиріччя, с.Журавків, с.Туради, с.Іванівці, с.Пчани та за межами населених пунктів).
У 2024 рік відділом архітектури та містобудування було здійснено:
- надання 4 містобудівних умов та обмежень, які є вихідними даними для проєктування об’єкта будівництва;
- видано 8 будівельних паспортів забудови земельної ділянки, які визначають комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуальних (садибних) житлових будинків площею до 500 кв.м., господарських будівель та споруд, на 2 звернення було підтверджено видачу будівельного паспорта, які були видані до 2021 року;
- видано 3 паспорти прив’язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності;
- продовжується наповнення інформації у містобудівному кадастрі щодо стану містобудівної документації (генеральні плани Жидачівської міської територіальної громади, детальні плани територій);
- розроблено та затверджено 10 детальних планів території;
- опрацьовано 25 заяв про присвоєння/зміну адрес об’єктам нерухомого майна та об’єктам будівництва, з них на 22 звернення були видані відповідні рішення та зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (ЄДЕССБ) та 3 відмови;
- продовжується наповнення в ЄДРА (Єдиний державний реєстр адрес) над верифікацією вулиць та будівель населених пунктів Жидачівської громади.
Міжнародне співробітництво
У 2024 році Жидачівська міська рада в рамках співпраці з Агентством США з міжнародного розвитку (USAID «Говерла») в рамках проєкту «Підвищення ефективності роботи та підзвітності органів місцевого самоврядування» отримала технічну допомогу, а саме портативний УЗД апарат для покращення надання медичних послуг, подрібнювач для гілок на причепі та освітлювальну вежу з генератором для можливості виконувати ремонтні роботи у будь-який час доби. Загальна вартість міжнародної технічної допомоги у 2024 році від USAID «Говерла» склала 2356,6 тис. грн., також за сприяння USAID «Говерла» протягом року для працівників органу місцевого самоврядування проводились навчальні семінари для зміцнення спроможності громади, та ознайомлення зі змінами в законодавстві тощо.
Продовжувалася робота з розвитку співробітництва з містами партнерами іноземних держав, зокрема із польським містом партнером Челядзь (Польща).
III. ДОХОДИ
До дохідної частини бюджету Жидачівської міської територіальної громади (надалі - МТГ) за 2024 рік надійшло 220904,1 тис. грн, з них до загального фонду – 210480,7 тис. грн, до спеціального фонду – 10423,4 тис. грн. У порівнянні з 2023 роком надходження збільшились на 20767,4 тис. грн або на 10,4 % (факт 2023 року – 200136,7 тис. грн), а у порівнянні з 2021 роком – на 47697,2 тис. грн або 27,5% (факт 2021 року – 173206,9 тис. грн. По загальному фонду виконання становить 106,8 відсотка до планових призначень на рік, по спеціальному фонду – 109,8 відсотка.
До загального фонду бюджету МТГ надійшло 154968,3 тис. грн податкових та неподаткових надходжень, що становить 110,1 відсоток до плану звітного періоду – 140748,3 тис. грн. Бюджет перевиконано на 14220,0 тис. грн. В порівнянні з 2023 роком надходження збільшились на 22964,5 тис. грн, тобто на 17,4 відсотка, а в порівнянні з 2021 роком – на 49879,8 тис. грн або на 47,5%.
Найбільшу питому вагу в бюджеті міської територіальної громади займають податки та збори на доходи фізичних осіб, їх частка у загальному фонді становить 55,5 відсотка в загальному обсязі надходжень. У грошовому виразі надійшло 85953,5 тис. грн, що становить 111,5 відсотка до плану звітного періоду. В порівнянні з 2023 роком надходження податку на доходи фізичних осіб збільшились на 10305,3 тис. грн, тобто на 13,6 відсотка, а в порівнянні з 2021 роком – на 24235,3 тис. грн, тобто на 39,3 %. Надходження ПДФО у 2023 становить 75648,2 тис. грн., а у 2021 році – 61718,2 тис. грн відповідно.
У 2024 році продовжено, як виняток, норму щодо зарахування збільшеного на 4% нормативу ПДФО до бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад на рівні 64%, на підставі статті 42 Закону України від 09 листопада 2023 року №3460-IX «Про Державний бюджет України на 2024 рік».
Позитивний вплив на приріст надходжень по податку на доходи фізичних осіб відіграло деяке пожвавлення господарської діяльності суб’єктів господарювання та підвищення розміру мінімальної заробітної плати з 01 січня (7100 грн) та 01 квітня 2024 року (8000 грн), надходження з липня такого податку як податок на доходи фізичних осіб із доходів спеціалістів резидента Дія Сіті (97,6 тис. грн), а також збільшення надходжень податку на доходи фізичних осіб у вигляді мінімального податкового зобов`язання, що підлягає сплаті фізичними особами (2023 рік – 14,8 тис. грн, 2024 рік – 110,6 тис. грн, ріст).
За 2024 рік до бюджету МТГ надійшло місцевих податків і зборів в грошовому виразі 54693,8 тис. грн (у порівнянні до 2023 року надходження збільшились на 10933,5 тис. грн або 25,0 відсотка, а до 2021 року – збільшились на 19548,9 тис. грн або 55,6%), їх частка в загальному обсязі надходжень становить 35,3 відсотка. Виконання по цьому виду податку становить 107,9%. З них:
* виконання єдиного податку становить 29526,7 тис. грн або 111,9%. В порівнянні з 2023 роком надходження збільшились на 8180,6 тис. грн, або 38,3 відсотка (факт 2023 року – 21346,1 тис. грн). В порівнянні з 2021 роком надходження даного податку збільшилось на 11171,24 тис. грн або 60,9% (факт 2021 року – 18355,5 тис. грн). На збільшення надходжень єдиного податку значною мірою вплинуло підвищення мінімальної заробітної плати (6%) і прожиткового мінімуму для працездатних осіб, збільшення кількості платників податку впродовж року (у 2023 році - 622, у 2024 році - 705) та у зв’язку із змінами до Податкового кодексу України скасована спеціальна ставка 2% і частина платників збільшили ставки оподаткування до 3%,5%.
* виконання плати за землю в цілому становить 23018,8 тис. грн або 102,9%. В порівнянні з 2023 роком надходження збільшились на 2233,4 тис. грн або 10,7 відсотка (факт 2023 року – 20785,4 тис. грн). В порівнянні з 2021 роком надходження також збільшились на 6835,6 тис. грн або на 42,2 % (факт 2021 року – 16183,2 тис. грн);
* виконання податку на нерухоме майно становить 2128,4 тис. грн або 113,1%. В порівнянні з 2023 роком надходження збільшились на 611,4 тис. грн або 40,3 відсотка (факт 2023 року – 1517,1 тис. грн). В порівнянні з 2021 роком надходження даного податку збільшились на 1593,2 тис. грн або на 297,7 відсотка.
За 2024 рік акцизний податок поступив у сумі 9357,6 тис. грн при плані 8450,0 тис. грн, виконання 110,7%. В порівнянні з 2023 роком надходження збільшилось на 1466,9 тис. грн або на 18,6%, а з 2021 роком надходження також збільшились на 4023,5 тис. грн або на 75,4 % (факт 2023 року – 7890,7 тис. грн, а 2021 року – 5334,1 тис. грн відповідно).
Складовими частинами акцизного податку є:
- акцизний податок з виробленого в Україні пального;
- акцизний податок з ввезеного на митну територію України пального;
- акцизний податок з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах;
- акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (алкоголю).
Відповідно до пункту 17 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України з 01 січня 2024 року змінено розміри ставки акцизного податку та порядок нарахування податкового зобов’язання. На 20% збільшено ставки акцизного податку з тютюнових виробів. Це пов’язано із доведенням його розміру до відповідності вимогам Європейського союзу (згідно з директивою №2011/64/EU) щодо досягнення розміру в 90 євро за кожні 1000 штук сигарет.
Від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності, надійшло 953,8 тис. грн, виконано на 106,0 відсотка. Збільшення надходжень на 89,7 тис. грн або на 10,4 % у порівнянні з 2023 роком, а також на 258,4 тис. грн або 43,4 % у порівнянні з 2021 роком відбулось за рахунок росту індексу інфляції.
Державне мито надійшло в сумі 65,8 тис. грн при плані 39,0 тис. грн, перевиконано на 26,7 тис. грн або 68,4%. В порівнянні з 2023 роком надходження збільшилось на 22,3 тис. грн, тобто на 51,3 відсотка. В порівнянні з 2021 роком надходження збільшились на 7,5 тис. грн або на 112,9% (факт 2021 року – 58,3 тис. грн).
Податок на прибуток підприємств комунальної власності надійшов в сумі 121,1 тис. грн, виконання – 100 відсотка; рентна плата за використання інших природних ресурсів – 428,3 тис. грн, виконання – 108,6 відсотка (зменшення надходжень на 175,5 тис. грн у порівнянні з 2023 роком); інших надходжень (адмінштрафи та інші санкції) до бюджету МТГ надійшло в сумі 1580,9 тис. грн, виконання – 126,5 відсотків.
Плати за надання адміністративних послуг надійшло 1618,5 тис. грн при плані 1623,0 тис. грн, виконання – 99,7 відсотка. В порівнянні з 2023 роком зменшилось надходження на 107,1 тис. грн або на 6,2%. В порівнянні з 2021 роком надходження збільшились на 538,5 тис. грн або на 49,9%.
До загального фонду бюджету МТГ надійшло 55512,4 тис. грн міжбюджетних трансфертів, що становить 98,7 % відсотків до планових призначень – 56266,3 тис. грн, з них:
освітньої субвенції з державного бюджету – 51768,3 тис. грн;
субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – 1784,6 тис. грн;
субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 287,2 тис. грн;
субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти – 327,6 тис. грн;
субвенції з МБ на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти `Нова українська школа` за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 859,3 тис. грн;
субвенція з МБ за рахунок залишку коштів субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що утворився на початок бюджетного періоду – 119,1 тис. грн;
інші субвенції з місцевого бюджету – 366,40 тис. грн (Журавненська селищна рада – 35,90 тис. грн, Гніздичівська селищна рада – 294,60 тис. грн, Ходорівська міська рада – 35,90 тис. грн);
В порівнянні з 2023 роком надходження міжбюджетних трансфертів збільшилось на 7230,0 тис. грн або 16,2 відсотка.
До спеціального фонду бюджету МТГ надійшло 5941,3 тис. грн податкових та неподаткових надходжень, у тому числі:
* екологічний податок – 268,4 тис. грн, виконано на 111,8 відсотка. В порівнянні з 2023 роком надходження зменшилось на 15,6 тис. грн, тобто на 5,5 відсотка;
* грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 9,4 тис. грн. В порівнянні з 2023 роком надходження збільшилось на 7,0 тис. грн;
* власні надходження бюджетних установ – 2621,9 тис. грн (зменшення надходжень на 1589,9 тис. грн), з них:
- плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю – 1481,2 тис. грн (відділ освіти – 1135,9 тис. грн, відділ культури – 261,4 тис. грн, КУ «Центр надання соціальних послуг» - 83,9 тис. грн);
- плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України `Про оренду державного та комунального майна – 468,9 тис. грн (відділ освіти – 20,2 тис. грн, відділ культури – 46,8 тис. грн, Жидачівська міська рада – 401,9 тис. грн);
- надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) – 16,7 тис. грн (відділ культури – 1,9 тис. грн, відділ освіти – 14,8 тис. грн);
- благодійні внески, гранти та дарунки – 641,4 тис. грн (КУ «Центр надання соціальних послуг» - 95,0 тис. грн, Жидачівська міська рада – 102,8 тис. грн, відділ освіти – 221,1 тис. грн, КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» - 0,5 тис. грн, відділ культури – 222,0 тис. грн);
- надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів – 13,7 тис. грн (Жидачівська міська рада – 13,7 тис. грн);
* надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва – 615,8 тис. грн (ТОВ «Колос – ЛТД»);
* кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності, – 2047,9 тис. грн (Сидор Л.В., Швед В.В., Добушовський М.З.);
* кошти від викупу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, передбачених пунктом 6-1 розділу Х «Перехідні положення «Земельного кодексу України» - 378,0 тис. грн. (Одноріг Ю.І., Новак В.В., Дицьо С.С., Басараб П.М., Богів В.М.).
До спеціального фонду бюджету МТГ надійшло 4482,1 тис. грн міжбюджетних трансфертів, що становить 96,7 відсотків до планових призначень – 4633,0 тис. грн, з них:
субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти – 1871,10 тис. грн;
субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду – 2610,97 тис. грн.
IV. ВИДАТКИ ТА ЗАБОРГОВАНІСТЬ
За 2024 рік проведено видатків бюджету Жидачівської міської територіальної громади в обсязі 208675,7 тис. грн, в тому числі: по загальному фонду на суму 185439,9 тис. грн, по спеціальному фонду на суму 23236,8 тис. грн.
За 2023 рік проведено видатків бюджету Жидачівської міської територіальної громади в обсязі 196571,2 тис. грн, за 2022 рік - 170655,8 тис. грн, в 2021 році - 166210,2 тис. грн, в тому числі: по загальному фонду за 2023 рік - 161780,4 тис. грн, за 2022 рік - 157651,0 тис. грн, за 2021 рік - 150896,0 тис. грн; по спеціальному фонду за 2023 рік – 34790,8 тис. грн, 2022 рік - 13004,8 тис. грн, за 2021 рік - 15314,2 тис. грн.
В порівнянні з попередніми роками всього касові видатки у 2023 році зросли на 15,2 відсотка від 2022 року, у 2024 році ріст склав 6,2 відсотка. Видатки загального фонду у 2023 році зросли на 2,6% від 2022 року, у 2024 році ріст склав 14,6 %. По спеціальному фонду у 2023 році спостерігається ріст касових видатків у 2,7 рази від 2022 року, у 2024 році зменшено касові видатки на 33,2%.
Якщо у 2022 році вводиться воєнний стан в Україну у зв’язку із вторгненням рф на територію нашої країни і вводяться обмеження щодо проведення видатків відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №590 від 09.06.2021 року «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою України в особливому режимі в умовах воєнного стану», то у 2023-2024 роках стабілізуються поступлення надходжень в бюджет громади, збільшується мінімальна заробітна плата, що призвело до зростання касових видатків на 22,2% в порівнянні з 2022 роком.
В структурі видатків найбільшу питому вагу займають касові видатки на фінансування галузі «Освіта» за рахунок коштів державного бюджету та міського бюджету – 57,7 відсотків або 120283,4 тис. грн. Видатки на утримання інших галузей (охорони здоров`я, соціального захисту, культури і мистецтва, фізкультури і спорту) становлять 18,2 відсотка від загального обсягу видатків або 38083,3 тис. грн. Інші видатки складають 24,1 відсотка або 50309,0 тис. грн. Це видатки на утримання органів державного управління, підтримку засобів масової інформації, житлово-комунальне господарство, субвенція іншим бюджетам (трансферти) та інші.
КПКВКМБ 0100 «Державне управління»
По загальному фонду видатки на галузь «Державне управління» склали 26007,8 тис. грн (на утримання апарату міської ради – 22727,8 тис. грн, керівництво і управління у сфері освіта – 776,0 тис. грн, у сфері культура – 775,7 тис. грн, органів у сфері фінансів – 1728,3 тис. грн), що становить 93,2 відсотка від планових призначень звітного періоду (27891,7 тис. грн) та 14,0 відсотка від загального обсягу видатків загального фонду. З них: 23799,7 тис. грн - на оплату праці з нарахуваннями (95,3 відсотка планових призначень 24983,6 тис. грн). Неосвоєні бюджетні асигнування по заробітній платі по причині наявності вакантних посад в апараті міської ради.
В повному обсязі проведено розрахунки за спожиті енергоносії, що в грошовому виразі складає 989,5 тис. грн (60,5 відсотка планових призначень - 1636,1 тис. грн), тобто залишок бюджетних асигнувань по оплаті за комунальні послуги та енергоносії утворився по причині відшкодування комунальних послуг орендарями. Інші видатки виконані в сумі 1218,6 тис. грн при плані 1272,0 тис. грн, тобто на 95,8 відсотка.
За КТКВК 0150,0160 не має працівників, що утримуються за рахунок коштів спеціального фонду.
КПКВКМБ 1000 «Освіта»
Видатки на функціонування установ освіти склали 111583,7 тис. грн, що становить 95,6 відсотків планових призначень – 116681,2 тис. грн та 60,2 відсотка від загального обсягу видатків загального фонду. В порівнянні з 2023 роком обсяг видатків на функціонування установ освіти збільшились на 11411,8 тис. грн, тобто на 11,4 відсотка.
З них: 94627,0 тис. грн на оплату праці з нарахуваннями (96,1 відсотка планових призначень). Неосвоєні бюджетні асигнування на заробітну плату працівників установ освіти пояснюється тим, що заплановане підвищення посадових окладів працівників бюджетних установ з 01.04.2024 року не відбулося. Крім цього, з 01.09.2024 року закрито філію Жидачівського ЗЗСО 1-111 ст. №2 села Пчани, економія склала 18,5 тис. грн.
За рахунок освітньої субвенції з державного бюджету видатки проведені на заробітну плату з нарахуванням на неї педагогічним працівникам в сумі 51756,6 тис. грн.
Розрахунки за комунальні послуги та енергоносії установ освіти проведено в повному обсязі в сумі 10511,3 тис. грн при плані 10925,3 тис. грн (виконання 96,2 відсотка). Неосвоєні в повному обсязі бюджетні асигнування на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у зв’язку із скороченням опалювального сезону.
Видатки на продукти харчування склали 3104,1 тис. грн, при плані 3901,5 тис. грн (виконання 79,6 відсотків), з них на харчування учнів початкових класів за рахунок субвенції з державного бюджету - 327,6 тис. грн при плані 1040,9 тис. грн. Неосвоєні бюджетні асигнування на харчування дітей в закладах дошкільної освіти в сумі 84,1 тис. грн (план-1141,0 тис. грн, виконання 1056,9 тис. грн.) пояснюється зменшенням діто-днів у зв’язку із тим, що робота чотирьох садочків в літній період була організована з формуванням чергових груп. Невикористана субвенція з державного бюджету в повному обсязі на харчування учнів 1-4 класів пояснюється тим, що в малокомплектних школах з жовтня місяця організувати гаряче харчування не було змоги через відсутність у штатних розписах закладів загальної середньої освіти посад кухарів, відсутність модернізованих харчоблоків та відсутність надавачів послуг з організації харчування для шкіл із низькою наповнюваністю.
Касове виконання по інших кодах економічної класифікації складає 3341,3 тис. грн, при плані 3418,3 тис. грн. Неосвоєні бюджетні асигнування по інших кодах економічної класифікації по установах освіти складають 77,0 тис. грн, які виникли по причині відсутності фінансових зобов’язань.
По КТПКВ 1142 «Інші програми та заходи у сфері освіти» здійснено видатки в сумі 165,0 тис. грн при плані 165,9 тис. грн, з них: на реалізацію Програми надання допомоги дітям-сиротам та дітям позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку - 3,6 тис. грн (2 особам виплачена допомога по 1810 грн); Програму підтримки книговидання місцевих авторів та популяризації української книги, а саме виготовлення і придбання книги В. Благого «Омелян Партицький» - 40,0 тис. грн та на Програму розвитку освіти – 121,4 тис. грн, них за високі результати у ЗНО проведена виплата п’ятьом учням та п’ятьом вчителям - 28,5 тис. грн, за досягнення в спортивних та туристичних змаганнях 20 учням та двом керівникам - 24,0 тис. грн, на заходи для проведення спортивних та туристичних змагань та нагородження учасників змагань - 68,9 тис. грн.
КПКВКМБ 2000 «Охорона здоров’я»
На фінансування галузі проведено видатки по загальному фонду на суму 11989,4 тис. що становить 92,8 відсотка планових призначень – 12924,1 тис. грн та 6,5 відсотка від загального обсягу видатків загального фонду. В порівнянні з 2023 роком касові видатки збільшились на 3275,4 тис. грн, тобто на 37,6 відсотка.
Касові видатки проведено на:
- оплату комунальних послуг в загальній сумі 6627,8 тис. грн, з них КНП «Жидачівська МЛ» - 6248,8 тис. грн, КНП «Жидачівський центр первинної медико-санітарної допомоги» - 336,5 тис. грн, амбулаторію с. Вільхівці – 42,5 тис. грн;
- Програму фінансової підтримки вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги населенню КНП «Жидачівська МЛ» на загальну суму 4539,3 тис. грн (придбання медичних виробів та продукти харчування – 3524,1 тис. грн, придбання предметів, матеріалів та оплата послуг – 1015,2 тис. грн),
- Програму фінансової підтримки КНП «Жидачівський центр первинної медико-санітарної допомоги» на загальну суму 408,2 тис. грн (придбання медичних виробів – 292,3 тис. грн, придбання предметів, матеріалів та оплата послуг – 115,9 тис. грн)
- Програму забезпечення безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів певних категорій населення на території громади – 414,1 тис. грн.
КПКВКМБ 3000 «Соціальний захист та соціальне забезпечення»
У галузі соціального захисту та соціального забезпечення освоєно бюджетних коштів на суму 4869,5 тис. грн, що становить 96,9 відсотка планових призначень 5024,1 тис. грн та 2,6 відсотка від загального обсягу видатків загального фонду. В порівнянні з 2023 роком касові видатки збільшились на 1742,7 тис. грн, тобто на 55,7 відсотка.
В загальному обсязі видатків по соціальному захисту на утримання КУ «Центр надання соціальних послуг» за 2024 рік при плані 2224,2 тис. грн використано 2221,3 тис. грн, з них на оплату праці і нарахування на заробітну плату використано 2162,4 тис. грн при плані 2163,1 тис. грн.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв КУ «Центр надання соціальних послуг» склали 38,4 тис. грн при плані 40,5 тис. грн. Інші видатки виконані в сумі 20,5 тис. грн при плані 20,6 тис. грн.
На інші виплати населенню скеровано 217,7 тис. грн при плані 263,9 тис. грн. З них: на надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги (6 особам) – 82,9 тис. грн, надання пільг з оплати послуг зв’язку пільговій категорії населення (2 особам) – 2,0 тис. грн, компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом (238 пенсіонерів) – 3,4 тис. грн, оздоровлення та відпочинок дітей (6 дітей) – 99,5 тис. грн.
По КТПКВ 3242 «Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення» касові видатки склали 2430,6 тис. грн при плані 2536,0 тис. грн на реалізацію:
* Програми соціальної підтримки Захисників та Захисниць України, членів їх сімей, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України Жидачівської міської територіальної громади в сумі 1739,5 тис. грн, з них на:
- одноразову грошову матеріальну допомогу 164 особам - 928,0 тис. грн;
- переплату періодичних видань газети «Новий час» військовослужбовцям, членам їх родин, членам родин загиблих Захисників та Захисниць України (474 осіб) – 177,8 тис. грн;
- одноразову грошову допомогу військовослужбовцям, які прийняті на військову службу за контрактом у ЗСУ (5 осіб) – 75,0 тис. грн;
- одноразову грошову допомогу на/за встановлення пам’ятних знаків на могилах загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України на умовах співфінансування (4 родичам) – 120,0 тис. грн;
- соціальну виплату дітям загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, ветеранів війни, дітям військовослужбовців, які перебувають в полоні/вважаються зниклими безвісти за особливих обставин (26 дітей) – 175,0 тис. грн
- відшкодування витрат на поховання військовослужбовців ЗСУ та інших військових формувань, які загинули (померли) внаслідок військової агресії рф проти України (16 поховань) – 208,7 тис. грн;
- придбання подарунків для дітей Захисників та Захисниць України, дітей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України та ветеранів війни до Дня Збройних Сил України – 55,0 тис. грн;
* Комплексної програми соціального захисту та підтримки окремих категорій громадян Жидачівської міської територіальної громади в сумі 691,1 тис. грн, з них на:
- одноразову грошову матеріальну допомогу - 618,0 тис. грн (174 особам, до яких відносяться онкохворі, особи, які потребують оперативного втручання, сім’ї з дітьми з інвалідністю, особи, що потребують коштів на реабілітацію, ліки, лікування інших захворювань чи опинилися в складних життєвих обставинах спричинених інвалідністю, похилим віком, станом здоров’я, соціальним становищем, способом життя);
- допомогу на поховання 16 особам - 48,0 тис. грн;
- переплату періодичних видань газети «Новий час» особам з обмеженими фізичними можливостями (67 особи) – 25,1 тис. грн.
КПКВКМБ 4000 «Культура і мистецтво»
На функціонування установ культури проведено видатків в сумі 10377,8 тис. грн, що становить 97,3 відсотка від планових призначень звітного періоду – 10670,6 тис. грн. Їх частка від загального обсягу видатків загального фонду становить 5,6 відсотка. В порівнянні з 2023 роком касові видатки збільшились на 1550,6 тис. грн, тобто на 17,6 відсотка.
На заробітну плату з нарахуваннями працівників культури скеровано 9059,2 тис. грн, при плані 9176,0 тис. грн, 515,2 тис. грн – на оплату комунальних послуг та енергоносіїв; 803,4 тис. грн – інші видатки. В поточному році на функціонування установ культури спрямовано на 1550,6 тис. грн більше в порівнянні з 2023 роком.
Касове виконання на оплату комунальних послуг та енергоносіїв установ культури складає 515,2 тис. грн, при плані 684,4 тис. грн. Неосвоєні бюджетні асигнування на оплату комунальних послуг та енергоносіїв в сумі 150,5 тис. грн у зв’язку із скороченням опалювального сезону. Видатки по інших кодах економічної класифікації установ культури за 2024 рік виконані в сумі 803,4 тис. грн, при плані 810,0 тис. грн. Недофінансовані видатки по інших кодах економічної класифікації в сумі 6,6 тис. грн у зв’язку із відсутністю фінансових зобов’язань.
КПКВКМБ 5000 «Фізична культура і спорт»
В галузі фізичної культури і спорту видатки поведено на загальну суму 3839,2 тис. грн, що становить 93,7 відсотків планових призначень – 4099,5 тис. грн. В порівнянні з 2023 роком касові видатки зменшились на 415,3 тис. грн, тобто на 9,8 відсотків у зв’язку із тим, що футбольна команда СОК «Пульс - Авангард» не приймала участі у другому колі Першості Львівської області з футболу. Видатки використано:
* на функціонування Жидачівської ДЮСШ в сумі 3308,6 тис. грн. З них: 2733,4 тис. грн – на оплату праці з нарахуваннями; 138,7 тис. грн – на оплату за спожиті енергоносії, інші видатки - 296,6 тис. грн;
* на Програму розвитку фізичної культури і спорту на території громади в сумі 530,6 тис. грн: ФК «Авангард» для участі в чемпіонаті області по футболу – 410,9 тис. грн, спортивно-оздоровчий клуб «ВК-Жидачів» - 50,0 тис. грн, проведення шести спортивно-масових заходів серед населення Жидачівської МТГ – 24,7 тис. грн, відзначено преміями чемпіонку України з танцювального спорту Марію Юрів - 20,0 тис. грн та призера Чемпіонату Європи з важкої атлетики Богдана Гозу - 25,0 тис. грн.
КПКВКМБ 6000 «Житлово-комунальне господарство»
Протягом 2024 року на програми в галузі житлово-комунального господарства використано 10554,3 тис. грн, виконання 93,0 відсотка (на організацію благоустрою населених пунктів громади – 8554,3 тис. грн, відшкодування різниці між розміром ціни (тарифів) – 2000,0 тис. грн (МКП «Жидачівводоканал»). В порівнянні з 2023 роком касові видатки зменшилися на 149,6 тис. грн, тобто на 1,4 відсотка.
КПКВКМБ 7000 «Економічна діяльність»
На економічну діяльність по загальному фонду бюджету громади проведено касові видатки на загальну суму 3873,6 тис. грн, з них по загальному фонду – 3673,6 тис. грн, по спеціальному фонду – 200,0 тис. грн. По загальному фонду виконання становить 71,7 відсотка планових призначень 5126,4 тис. грн. В порівнянні з 2023 роком касові видатки загального фонду збільшилися на суму 1080,5 тис. грн, тобто на 41,7 відсотка.
КПКВКМБ 7100 «Сільське, лісове, рибне господарство та мисливство»
На здійснення заходів із землеустрою у 2024 році здійснені видатки на загальну суму 286,0 тис. грн, з них по загальному фонду - 86,0 тис. грн при плані 86,0 тис. грн, виконання 100%; по спеціальному фонду – 200,0 тис. грн при плані 615,8 тис. грн, виконання 32,5%. По спеціальному фонду видатки проводилися за рахунок надходжень коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва на проведення нормативно грошової оцінки земель населених пунктів громади.
КПКВКМБ 7300 «Будівництво та регіональний розвиток»
На реалізацію інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій (КПКВКМБ 7370) проведено видатки по загальному фонду в сумі 98,8 тис. грн при плані 98,8 тис. грн на реалізацію Програми управління та ефективне використання майна комунальної власності Жидачівської в частині поточного ремонту споруди цивільного захисту (укриття №50965) по вул. Ів. Франка, 19 м. Жидачів Львівської області.
КПКВКМБ 7400 «Транспорт та транспортна інфраструктура, дорожнє господарство»
На утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури здійснено видатки по загальному фонду на суму 3470,1 тис. грн, з них в сумі 2970,1 тис. грн на поточний ремонт доріг комунальної власності та поточний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Р–84 Бібрка - Кам’янка-Бузька - Жовква – Городок – Миколаїв – Жидачів – Калуш – Бурштин на ділянках км 205+600 - км 231+625, км 217+162 – км 230+841 (колишня Т-14-25 Миколаїв-Городок-Жовква-Кам’янка-Бузька-Бібрка) (в межах Жидачівської міської територіальної громади) – 500,0 тис. грн. В порівнянні з 2023 роком касові видатки у 2024 році більші на 1274,7 тис. грн або 58,1 відсотка.
По КПКВКМБ 7680 в загальному фонді проведена оплата членських внесків до асоціації міст України в сумі 18,7 тис. грн.
КПКВКМБ 8000 «Інша діяльність»
На іншу діяльність в бюджеті громади проведено видатки на загальну суму 1215,7 тис. грн, з них по загальному фонду – 1064,6 тис. грн, по спеціальному фонду – 151,1 тис. грн. По загальному фонду виконання становить 45,8 відсотка планових призначень 2324,7 тис. грн. В порівнянні з 2023 роком касові видатки по загальному фонду зменшилися на суму 436,4 тис. грн, тобто на 29,1 відсотка.
КПКВКМБ 8200 «Громадський порядок та безпека»
Протягом року на програми в даній галузі проведено касові видатки по загальному фонду на суму 420,0 тис. грн при плані 1000,0 тис. грн. Виконання становить 42,0%. Видатки проведено на реалізацію Програми фінансової підтримки ЗСУ та інших військових формувань на заходи та роботи з мобілізаційної підготовки місцевого значення в сумі 60,0 тис. грн та заходи з територіальної оборони в сумі 360,0 тис. грн.
По КПКВКМБ 8410 надано фінансову підтримку засобам масової інформації в сумі 644,7 тис. грн, а саме Комунальному підприємству «Редакція радіомовлення «Жидачів ФМ». В порівнянні з 2023 роком касові видатки збільшилися на 7,2 тис. грн, тобто на 1,1 відсотка.
Кошти резервного фонду, передбачені в бюджеті міської територіальної громади на 2024 рік в сумі 500,0 тис. грн, протягом року не витрачались.
Спеціальний фонд
Видатки спеціального фонду бюджету Жидачівської міської територіальної громади за 2024 рік склали 23236,8 тис. грн, зменшилися в порівнянні з 2023 роком на 11554,0 тис. грн (на 33,2%).
В розрізі галузей видатки проведено:
* по установах освіти – 8699,7 тис. грн, з них: на харчування дітей в дошкільному підрозділі та дошкільних навчальних закладах – 1167,7 тис. грн, на оплату праці і нарахування на заробітну плату педагогічних працівників мистецької школи – 250,0 тис. грн, придбання предметів, матеріалів, обладнання - 290,6 тис. грн; придбання обладнання і предметів довгострокового користування - 4002,5 тис. грн (котлів 2 шт - 106,1 тис. грн, металодетектора - 40,0 тис. грн, навчального приладдя та меблів для навчального кабінету Захист України - 1999,3 тис. грн, інтерактивних панелей для НУШ - 1710,5 тис. грн, ноутбуків для НУШ - 146,6 тис. грн); капітальний ремонт - 2980,1 тис. грн, з них: на капітальний ремонт внутрішньої мережі електропроводки в укритті ЗДО «Теремок» в м. Жидачів - 180,0 тис. грн, електромережі ЗДО «Сонечко» в с. Заріччя - 141,6 тис. грн, системи опалення в КЗ ДО «Калинонька» в м. Жидачів - 116,2 тис. грн, капітальний ремонт даху Жидачівського ЗЗСО №1 ім. Героя України Тараса Матвієва - 85,0 тис. грн, м’якої покрівлі Жидачівського ЗЗСО №2 - 289,8 тис. грн, покрівлі спортзалу в Жидачівського ЗЗСО №3 ім. О. Партицького – 601,1 тис. грн, туалету Зарічанської гімназії - 657,4 тис. грн; капітальний ремонт асфального покрття дороги у внутрішньому дворі Жидачівського ЗЗСО №2 – 387,2 тис. грн, влаштування аварійного виходу в Зарічанській та Тейсарівській гімназіях – 347,9 тис. грн, капітальний ремонт сходової клітки в приміщенні КЗ «Жидачівська мистецька школа» - 173,9 тис. грн;
* по галузі охорони здоров'я – 5738,9 тис. грн, з них: на придбання комп’ютерної та медичної техніки – 1314,0 тис. грн, капітальний ремонт благоустрою прибудинкової території КНП «Жидачівська міська лікарня» - капітальний ремонт покриття проїздів між будівлею головного корпусу та інфекційного відділу - 1042,5 тис. грн, приміщення для проведення реабілітації в амбулаторних умовах в КНП «Жидачівська міська лікарня» - 998,2 тис. грн, приміщення неврологічного відділу в КНП «Жидачівська міська лікарня» - 1000,0 тис. грн, окремих приміщень дитячого відділу в КНП «Жидачівська міська лікарня» - 664,4 тис. грн, системи опалення в дитячому відділі КНП «Жидачівська міська лікарня» - 7,0 тис. грн, заміна вікон та дверей на першому поверсі дитячого відділу КНП «Жидачівська міська лікарня» - 473,2 тис. грн, централізованої каналізаційної мережі від головного корпусу до моргу на території КНП «Жидачівська міська лікарня» - 239,6 тис. грн;
* по галузі соціального захисту – 224,7 тис. грн (оплата енергоносіїв - 10,8 тис. грн та інші видатки – 213,9 тис. грн за рахунок власних надходжень КУ «Центр надання соціальних послуг»);
* по установах культури – 952,1 тис. грн, з них: на поповнення бібліотечного фонду – 116,0 тис. грн, придбання обладнання і предметів довгострокового користування - 507,6 тис. грн (комп’ютерна техніка, генератори, музична апаратура, меблі для Народного дому-філії с. Пчани), проведено капітальний ремонт на загальну суму 355,7 тис. грн, з них на капітальний ремонт утеплення фасаду будівлі КЗ «Жидачівська міська публічна бібліотека» - 355,7 тис. грн;
* по галузі фізичної культури і спорту - 91,7 тис. грн (придбання тренажерів для важкої атлетики);
* по апарату міської ради – 1152,1 тис. грн, з них: на поточні видатки за рахунок власних надходжень - 301,3 тис. грн; на капітальні видатки - 850,8 тис. грн, з них: на придбання обладнання і предметів довгострокового користування (робоча станція для оформлення та видачі паспортних документів для відділу – ЦНАПу, комп’ютерна техніка);
* по житлово-комунальному господарству – 5,5 тис. грн (на придбання обладнання і предметів довгострокового користування - багаторічні саджанці).
У звітному періоді поточного року проведено касові видатки по КПКВКМБ 8300 за рахунок екологічного податку в загальній сумі 151,1 тис. грн по об’єкту «Будівництво вуличної каналізаційної мережі на новобудовах житлового масиву "За лікарнею" по вул. Зарічна в м. Жидачів Львівської області».
У звіті про бюджетну заборгованість станом на 01.01.2025 року по бюджету Жидачівської міської територіальної громади загального фонду кредиторська та дебіторська заборгованість відсутня.
По спеціальному фонду кредиторська заборгованість відсутня. Дебіторська заборгованість зафіксована по КТПКВ 7310 «Будівництво об’єктів житлово-комунального господарства», з неї прострочена, на суму 559498,32 грн. Заборгованість допущена МКП «Жидачівводоканал» по об’єкту «Будівництво побутової каналізації мікрорайону «Прибережний» вулиць Надбережна, Б. Хмельницького, Опришківська, Стрийська, Гоголя, провулок Стрийський в м. Жидачів Львівської області». У зв’язку із невиконанням робіт по будівництву каналізації Господарським судом Львівської області видано наказ про примусове виконання рішення стягнути з ТзОВ «Ві.Ай.Пі. Будівельна компанія» на користь МКП «Жидачівводоканал». Проте, на 01.01.2025 року заборгованість залишається непогашеною.
V. ФІНАНСУВАННЯ
Джерела фінансування по загальному фонду:
* за рахунок вільного залишків коштів на 01.01.2024 року - 15235,550 тис. грн, в тому числі коштів переданих із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) – 5111,8 тис. грн;
- коштів переданих із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) – 13691,90147 тис. грн, з них за рахунок вільного залишку загального фонду – 5111,8 тис. грн.
Джерела фінансування по спеціальному фонду:
- за рахунок залишків на 01.01.2024 року – 1808,2 тис. грн, із них бюджет розвитку – 1808,2 тис. грн;
- коштів переданих із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) – 13691,90147 тис. грн.
В 2024 році на рахунках у банках вільні кошти бюджету міської територіальної громади не розміщувалися.
Впродовж 2024 року з Єдиного казначейського рахунку на фінансування тимчасових касових розривів бюджету міської територіальної громади короткотермінові позики не отримувались.
До обласного бюджету повернуто по загальному фонду 0,03778 тис. грн субвенції з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету;
До державного бюджету повернуто 713,3 тис. грн, які надійшли на забезпечення харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти.
VI. КРЕДИТУВАННЯ
Кредитування по загальному та спеціальному фонду дані відсутні.
VII. МІЖБЮДЖЕТНІ ТРАНСФЕРТИ
З бюджету Жидачівської міської територіальної громади надано субвенції іншим бюджетам по КПКВКМБ 9770 по загальному фонду на загальну суму 356,8 тис. грн (план – 405,7 тис. грн), з них: бюджету Бібрської міської територіальної громади в сумі 106,8 тис. грн на здійснення видатків за обслуговування одиноких (одна особа) з Жидачівської міської територіальної громади в стаціонарному відділенні смт. Нові Стрілища та обласному бюджету на співфінансування Комплексної програми підтримки галузі охорони здоров’я Львівської області в частині розгортання системи радіозв’язку в службі екстренної медичної допомоги області в сумі 250,0 тис. грн.
По КПКВКМБ 9800 державному бюджету надано субвенцію на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів на загальну суму 7142,3 тис. грн, з них:
- по загальному фонду на суму 1122,3 тис. грн (план – 1125,0 тис. грн) на реалізацію Програми забезпечення пожежної безпеки території Жидачівської міської територіальної громади в сумі 264,6 тис. грн, Програми покращення стану забезпечення охорони громадського порядку та профілактики злочинності на території Жидачівської МТГ в сумі 297,7 тис. грн, Програми здійснення заходів щодо попередження та профілактики скоєння повторних злочинів серед осіб, звільнених з місць позбавлення волі та осіб, засуджених до покарань, не пов'язаних з позбавленням волі в сумі 10,0 тис. грн, Програми фінансової підтримки ЗСУ та інших військових формувань в сумі 550,0 тис. грн;
- по спеціальному фонду на суму 6020,0 тис. грн (план - 6020,0 тис. грн) на реалізацію Програми забезпечення заходів у сфері державної безпеки України та ефективної діяльності Управління Служби безпеки України у Львівській області – 400,0 тис. грн, Програми забезпечення пожежної безпеки території Жидачівської міської територіальної громади в сумі 135,0 тис. грн, Програми покращення стану забезпечення охорони громадського порядку та профілактики злочинності на території Жидачівської МТГ в сумі 150,0 тис. грн, Програми покращення матеріально-технічного стану Управління ДКСУ у Жидачівському районі Львівської області в сумі 45,0 тис. грн, Програми фінансової підтримки ЗСУ та інших військових формувань в сумі 5290,0 тис. грн.
VIII. ІНША ІНФОРМАЦІЯ
Відповідно до Бюджетного кодексу України фінансовим відділом Жидачівської міської ради протягом 2024 року проведено чотирнадцять (10 планових та 4 позапланових) перевірок по розпорядниках бюджетних коштів:
- правильності складання і затвердження кошторисів, планів асигнувань – 4 установ (спільно з фінуправлінням Стрийської РДА - 1 установи). Виявлено, що не відшкодовувались комунальні послуги, а саме теплова енергія, Орендарем за використання приміщення ЗЗСО під харчоблок. Сума відшкодування 15,9 тис. грн повернута в бюджет;
- перевірка правильності ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності – 2 установи (Не велися картки аналітичного обліку, облік вівся з порушенням. Дані меморіального ордеру №4 не відповідав записам в головній книзі. Порушення усунено);
- перевірка відвідування дітьми закладів дошкільної освіти – 4 установи (Направлено доповідну записку міському голові щодо закриття груп раннього віку);
- інвентаризація продуктів харчування в ЗЗСО – 1 установа спільно з фінуправлінням Стрийської РДА;
- про правильність присвоєння тарифних розрядів, встановлення посадових окладів та інших питань з оплати праці – 3 установи (спільно з фінуправлінням Стрийської РДА – 2 установи).
За дорученням міського голови зібрано інформацію про вартість лабораторних аналізів в лабораторії КНП «Жидачівська міська лікарня». Підготовлено інформацію про роботу клініко-діагностичної лабораторії та направлено її міському голові.
Проводився моніторинг та аналіз надходжень до бюджету громади в розрізі податків та платників за січень-лютий 2024 року в порівнянні з відповідним періодом попереднього року; проводився моніторинг та аналіз боржників по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Проводилась організаційна роботу щодо підготовки повідомлень та їх розповсюдження для сплати податку боржниками із залученням старостів та працівників апарату міської ради та вжиття заходів щодо наповнення бюджету.
Щомісячно та щоквартально проводився моніторинг та аналіз сплати ПДФО, єдиного податку, плати за землю та акцизного податку (в частині роздрібної торгівлі алкоголем) в розрізі платників. Готувалася інформація міському голові по результатах моніторингу та аналізу сплати податків.
Протягом 2024 року взято участь у засіданні комісії з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення виконавчого комітету Жидачівської міської ради. У ході засідання Комісїї проводилась інформаційно - роз’яснювальна робота з роботодавцями щодо дотримання законодавства в частині мінімальної заробітної плати та недопущення вирівнювання зарплат некваліфікованих та висококваліфікованих працівників, скорочення працівників та переведення їх на неповний робочий час, особливості сплати ЄСВ у період дії воєнного стану, перевірки РРО-операцій з 1 жовтня, а також щодо сплати суб’єктами господарювання акцизного збору.
Проводилась робота з шістьма платниками – юридичними особами, які подали податкову звітність з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, проте декларування податкових зобов’язань з земельного податку/орендної плати за земельні ділянки на яких розташовані об’єкти нерухомості відсутнє.
Протягом липня - грудня 2024 року проводилась робота щодо вручення податкових повідомлень – рішень з мінімального податкового зобов’язання, а також щодо погашення заборгованості з даного виду податку.
Начальник фінансового відділу
Жидачівської міської ради Ірина НИКОЛИН
Аналіз фінансування установ по СФ
Аналіз фінансування установ по ЗФ