ЗВІТ про виконання бюджету Жидачівської МТГ 2023 рік
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДО ЗВІТУ ПРО ВИКОНАННЯ БЮДЖЕТУ ЖИДАЧІІВСЬКОЇ
МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ ЗА 2023 РІК
I. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ВИКОНАННЯ БЮДЖЕТУ
Жидачівська міська територіальна громада створена 24 листопада 2020 року. До складу громади увійшли Жидачівська міська рада та 4 сільські ради: Бережницька, Вільховецька, Зарічанська та Млиниська, а загалом 18 населених пунктів. Площа громади складає 182,7 кв.м, а чисельність населення 17 422 осіб.
Відповідно до Бюджетного кодексу України бюджет міської територіальної громади містить надходження і витрати на виконання повноважень органу місцевого самоврядування. Ці надходження і витрати становлять єдиний баланс відповідного бюджету. Це означає, що повноваження на здійснення витрат бюджету мають відповідати обсягу його надходжень на відповідній території.
Надходження бюджету Жидачівської міської територіальної громади передбачають доходи бюджету. Відповідно до ст. 63 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» доходи місцевих бюджетів формуються за рахунок власних, визначених законодавством джерел та закріплених у встановленому законом порядку загальнодержавних податків, зборів та інших обов’язкових платежів. Склад доходів бюджету міської територіальної громади визначається Бюджетним кодексом України (ст. 64, 69¹, 71 Кодексу) та законом про Державний бюджет України. Доходи бюджету зараховуються до загального або спеціального фонду бюджету міської територіальної громади відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (ст. 13 Кодексу) та закону про Державний бюджет України. У складі надходжень спеціального фонду бюджету виділяються надходження бюджету розвитку, які формуються відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (ст. 71 Кодексу). Кошти державного бюджету, що передаються у вигляді дотацій та субвенцій, затверджуються в законі про Державний бюджет України.
Витрати бюджету міської територіальної громади містять видатки бюджету (ст. 2 Кодексу).
Видатки бюджету міської територіальної громади здійснюються із загального та спеціального фондів бюджету відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (ст. 13 Кодексу) та закону про Державний бюджет України. У складі витрат спеціального фонду бюджету міської територіальної громади виділяються витрати бюджету розвитку (ст. 71 Кодексу). Кошти бюджету розвитку спрямовуються на реалізацію програм соціально-економічного розвитку відповідної території, пов’язаної зі здійсненням інвестиційної діяльності, здійснення інших заходів, пов’язаних із розширеним відтворенням, тощо.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2024 року, а саме розділу І «Доходи» уточнені планові показники бюджету міської територіальної громади на 2023 рік по доходній частині становили в сумі 187883,701 тис. грн, в тому числі по загальному фонду – 183896,845 тис. грн, по спеціальному фонду – 3986,856 тис. грн (затверджених розписом). Фактично надійшло доходів в сумі 200136,7 тис. грн, в тому числі по загальному фонду – 191943,8 тис. грн, що становить 104,4 % до уточненого плану, по спеціальному фонду – 8192,9 тис. грн, що становить 205,5 %.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2023 року, а саме розділу ІІ «Видатки» уточнені планові показники бюджету міської територіальної громади на 2023 рік по видатковій частині становили в сумі 202661,602 тис. грн, в тому числі по загальному фонду - 168018,279 тис. грн, по спеціальному фонду – 35614,71896 тис. грн. Касові видатки за 2023 рік склали в сумі 196570,21905 тис. грн, в тому числі по загальному фонду – 161780,43884 тис. грн, що становить 96,3% до уточненого плану, по спеціальному фонду – 34789,78021 тис. грн, що становить 97,7% до уточнених призначень.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2023 року, а саме розділу ІІІ «Кредитування» по загальному та спеціальному фонду бюджету Жидачівської міської територіальної громади за 2022 рік дані відсутні, оскільки кредитування не здійснювалось.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2024 року, а саме розділу ІV «Фінансування бюджету» фінансування у 2023 році здійснювалось за рахунок залишків коштів на рахунках бюджетних установ, зміни залишків коштів бюджетів, фінансування за активними операціями.
II. ПОКАЗНИКИ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНУ
Головний підсумок 2023 року полягає в тому, що попри важкі часи, економіка України вистояла. Серед основних факторів успіху – допомога міжнародних партнерів, стійкість та винахідливість українського бізнесу, гарний врожай і, звісно, міць наших Збройних Сил.
В цілому протягом року прогнози щодо зростання української економіки неодноразово змінювалися в кращу сторону. Свої очікування поліпшували як українські відомства і експерти, так і міжнародні організації. Наприклад, Національний банк покращив прогноз зростання валового внутрішнього продукту у 2023 році з 0,3% у січневому прогнозі до 4,9% - у жовтневому. А Міжнародний валютний фонд з обережних 1-3 відсотків поліпшив прогноз до 4,5%.
Остаточних даних щодо головних макроекономічних показників за результатами 2023 року ще немає, але вже очевидно, що українська економіка в умовах другого року війни почувала себе краще, ніж очікувалося. Якщо 2022 року ВВП країни впав на 29,1%, то 2023 року він зросте, швидше за все, десь на 4%, а в нинішніх умовах це вже позитивний результат.
Слід зазначити, що зростання за результатами року могло бути ще вищим – у жовтні ВВП зріс на 10,5% у річному вимірі. Проте українська економіка зазнала удару, звідки ніхто не чекав: у листопаді польські перевізники та фермери заблокували найбільші пункти пропуску на кордоні з Польщею, вимагаючи скасування дозвільної системи перевезень для України – так званого "транспортного безвізу". В умовах війни та паралізованих морських шляхів експорту української продукції це стало негативом для українського бізнесу. Підприємці зазнали шалених збитків.
У періоди економічних криз в Україні завжди значно зростали ціни, і нинішня, спричинена російським вторгненням, не стала винятком. Так, у 2022 році інфляція склала 26,6%. Щодо 2023 року, то ситуація з інфляцією зовсім інша. Якщо ще в середині року зростання цін прогнозувалося на рівні 10%, то до кінця року очікування знизилися до 5%. Під впливом світових тенденцій сповільнилося зростання ціни на більшість продуктів харчування.
Головним чинником стійкості української економіки стала міжнародна фінансова допомога. Наші іноземні партнери взяли на себе фінансування дефіциту бюджету, а саме - невоєнних бюджетних видатків. Тобто за рахунок фінансової підтримки країн-союзників держава могла цілий рік платити зарплати, пенсії та всі види соціальної допомоги, фінансувати медицину та освіту, а також розвиток українського бізнесу.
Жодна сфера економіки не впливає на повсякденне життя як енергетика. З осені 2022 року росіяни завдавали масованих ударів по об'єктах енергетичної інфраструктури України, і ця тенденція повністю зберігалася протягом перших місяців 2023 року.
Через обстріли країна періодично занурювалася в темряву внаслідок як планових, так і позапланових відключень електроенергії, які могли тривати по кілька годин. Збиток від таких дій армії країни-агресора виявився колосальним. Однак вітчизняні енергетики зуміли у весняно-літній період відновити більшу частину пошкоджених енергооб'єктів. Крім того, на багатьох з них було зведено укріплення та захисні споруди. У листопаді та грудні, коли суттєво похолодало обійшлося без блекаутів.
У контексті ворожої стратегії знищення української енергетики не можна не згадати про подію, наслідки якої ми, мабуть, усвідомимо повною мірою ще нескоро. Йдеться про підрив російськими окупантами греблі Каховської ГЕС 6 червня 2023 року. Він спричинив не лише повну руйнацію однієї з найбільших електростанцій України, а й викликав колосальну екологічну катастрофу.
Під кінець року українці також пережили кілька тривожних днів у зв'язку з масштабним збоєм у роботі найбільшого оператора мобільного зв'язку – компанії "Київстар". Внаслідок атаки хакерів, пов'язаних із ФСБ Росії, було зруйновано значну частину віртуальної інфраструктури оператора. Кілька днів абоненти "Київстару" не могли користуватися мобільним зв'язком, інтернетом, іншими послугами компанії. Також через збій виникли складнощі в роботі деяких терміналів та банкоматів фінустанов, включаючи найбільші - "ПриватБанк" та "Ощадбанк".
У 2023 році урядом було продовжено підтримку бізнесу , зокрема через державну програму «Доступні кредити 5-7-9%» з розширенням можливостей підтримки суб’єктів підприємництва. У Жидачівській громаді такими кредитами скористалось 8 суб’єктів господарювання на майже 15 млн.грн.
На території Жидачівської територіальної громади господарську діяльність здійснювали у 2023 році 666 суб’єктів господарювання, які є платниками єдиного податку, з них 31 – юридичні особи (4,8%), 607 – фізичні особи-підприємці, які є суб’єктами малого підприємництва (91%), та 28 фермерських господарств с/г товаровиробників (4,2%).
Середня заробітня плата на території громади протягом року становила близько 9700 грн.
У Жидачівській районній філії Львівського обласного центру зайнятості зареєстровано 53 безробітних осіб. Протягом 2023 року було здійснено компенсацію роботодавцям за працевлаштування 34 осіб, які перебували на обліку центрі зайнятості. Компенсацію за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб отримали 9 роботодавців. Гранти на власну справу у 2023 році отримали 5 підприємців.
Агропромисловий комплекс Жидачівської МТГ, у 2023 році демонстрував позитивні тенденції. Структура посівних площ сільськогосподарських культур у сільськогосподарських підприємствах склала 6 120 га, зокрема: 1141.87 га (18,66%) від загальної площі посіву зайняв ріпак озимий, 1387.5 га (22.70%) - озима пшениця, 231 га (3,77%) ячмінь озимий, ярі зернові разом 551.2 га (9%) з них: яра пшениця 470,7 га (7,69%), ярий ячмінь 49 га (0,80%), овес – 24,4 га (0,51%), кукурудза – 1455,4 га (21,8%), гірчиця – 63га (1,03%), гречка – 6 га (0,09%), з технічних культур: соя -1084 га (17.71%), соняшник 105 га (1,7% ), ярий ріпак – 79,2 га (1,3%), багаторічні трави – 14 га (0,23%).
Цьогоріч уряд США через Програму USAID АГРО безоплатно надав мінеральні добрива українським агровиробникам на осінню посівну кампанію. У Жидачівській громаді 9 фермерських господарств отримало по 1 тонні нітроамофоски (NPK 16:16:16/15:15:15) для основного та припосівного внесення.
Поголів’я ВРХ у фермерських господарствах та домогосподарствах фізичних осіб склала 1756 голів, з них 1383 (78,8%) у фермерських господарствах, де найбільша кількість поголів’я тварин у ФГ Денькович Б.С.-945, ФГ Цан Р.І.-90, ПАФ Бережниця - 36, Бурячок А.І. близько 40, сімейна молочна ферма Ожібко Л.М.-72 голів, а 373 (21,2%) голів тварин знаходяться у жителів сільської місцевості.
У квітні 2023 року через Агентство США з міжнародної допомоги (USAID) подано заявку на отримання насіневого матеріалу для вирощена на присадибних ділянках громади. За логістичної підтримки Програми USAID АГРО насіння безкоштовно доставила Всеукраїнська асоціація громад. 01.05.2023 року отримали 200 пакетиків насіння овочів (моркви, та насіння овочевої групи) та організовано роздачу насіння мешканцям громади. Насіння для весняної посівної отримали домогосподарства ВПО, які проживають у сільських населених пунктах громади та користуються земельною ділянкою.
Значна частка виробництва валового продукту сільського господарства припадає на тваринницьку галузь. Основою тваринництва є розведення великої рогатої худоби, головний напрямок – виробництво молока та м’яса.
Фермерськими господарствами громади здійснюється модернізація і оновлення машинно-тракторного парку.
III. ДОХОДИ
До дохідної частини бюджету Жидачівської міської територіальної громади (надалі - МТГ) за 2023 рік надійшло 200136,7 тис. грн, з них до загального фонду – 191943,8 тис. грн, до спеціального фонду – 8192,9 тис. грн. У порівнянні з 2022 роком надходження збільшились на 28044,5 тис. грн або на 16,3 % (факт 2022 року – 172092,2 тис. грн), а у порівнянні з 2021 роком – на 26929,8 тис.грн або на 15,5% (факт 2021 року – 173206,9 тис.грн). По загальному фонду виконання становить 104,4 відсотка до планових призначень на рік, по спеціальному фонду – 205,5 відсотка.
До загального фонду бюджету МТГ надійшло 132003,8 тис. грн податкових та неподаткових надходжень, що становить 106,5 відсотка до плану звітного періоду – 123955,0 тис. грн. Бюджет перевиконано на 8048,8 тис. грн. В порівнянні з 2022 роком надходження збільшились на 16935,3 тис. грн, тобто на 14,7 відсотка, а в порівнянні з 2021 роком – на 26915,3 тис. грн або на 25,6%.
Найбільшу питому вагу в бюджеті міської територіальної громади займають податки та збори на доходи фізичних осіб, їх частка у загальному фонді становить 57,3 відсотка в загальному обсязі надходжень. У грошовому виразі надійшло 75648,2 тис. грн, що становить 102,7 відсотка до плану звітного періоду. В порівнянні з 2022 роком надходження податку на доходи фізичних осіб збільшились на 5199,0 тис. грн тобто на 7,4 відсотка, а у порівнянні з 2021 роком – на 13930 тис. грн тобто на 22,6 %. Надходження ПДФО у 2022 становить 70449,2 тис. грн., а у 2021 році – 61718,2 тис.грн відповідно.
Для 2022 та 2023 років характерним є збільшення надходжень податку на доходи фізичних осіб за рахунок надходження ПДФО з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами. З вересня 2022 року по вересень 2023 року даний вид податку надходив від Львівського територіального центру комплектування та соціальної підтримки. У 2021 році питома вага ПДФО з грошового забезпечення військовослужбовців в загальному обсязі ПДФО становила 2,5 відсотків, у 2022 році - 7 %, а у 2023 році – 5,8%.
За 2023 рік до бюджету МТГ надійшло місцевих податків і зборів в грошовому виразі 43760,2 тис. грн (у порівнянні до 2022 року надходження збільшились на 6523,0 тис. грн або на 17,5 відсотка, а до 2021 року – збільнились на 8615,3 тис.грн або на 24,5% ), їх частка в загальному обсязі надходжень становить 33,2 відсотка. Виконання по цьому виду податку становить 111,8%. З них:
* виконання єдиного податку становить 21346,1 тис. грн або 116,0%. В порівнянні з 2022 роком надходження збільшились на 3397,2 тис. грн або 18,9 відсотка (факт 2022 року – 17948,9 тис. грн). В порівнянні з 2021 роком надходження даного податку збільшилось на 2990,6 тис. грн або 16,3% (факт 2021 року – 18355,5 тис. грн). На надходження єдиного податку значною мірою вплинули законодавчі зміни у період воєнного стану, які мали за мету підтримку суб’єктів підприємництва. Так, у зв’язку із змінами до Податкового кодексу України, частина платників – юридичних осіб, в 2022 році перейшла із загальної на спрощену систему оподаткування за ставкою 2% від виручки. Разом з тим, платникам 1-2 групи було надано право не сплачувати єдиний податок. Крім того, частина платників – фізичних осіб 3 групи, які сплачували єдиний податок за ставками 3%,5%, зменшили ставку оподаткування до 2%. В результаті таких змін відбувся спад надходження єдиного податку у 2022 році. З серпня 2023 року спеціальна ставка оподаткування 2% була скасована;
* виконання плати за землю в цілому становить 20785,4 тис. грн або 105,6%. В порівнянні з 2022 роком надходження збільшились на 2350,4 тис. грн або 12,7 відсотка (факт 2022 року – 18435,0 тис. грн). В порівнянні з 2021 роком надходження також збільшились на 4602,2 тис. грн або на 28,4 % (факт 2021 року – 16183,2 тис. грн);
* виконання податку на нерухоме майно становить 1517,1 тис. грн або 156,8%. В порівнянні з 2022 роком надходження збільшились на 741,4 тис. грн або на 95,6 відсотка (факт 2022 року – 775,7 тис. грн). В порівнянні з 2021 роком надходження даного податку збільшились на 981,9 тис. грн або на 183,5 відсотка.
За 2023 рік акцизний податок поступив у сумі 7890,7 тис. грн при плані 6950,0 тис. грн, виконання 113,5%. В порівнянні з 2022 роком надходження збільшилось на 4077,0 тис. грн або на 106,9%, а з 2021 роком надходження також збільшились на 2556,6 тис. грн або на 47,9 % (факт 2022 року – 3813,7 тис. грн, а 2021 року – 5334,1 тис. грн відповідно). Значне збільшення надходжень акцизного податку з пального у 2023 році проти минулого року відбулося внаслідок запровадження нульових ставок акцизного податку на всі види пального з квітня по вересень 2022 року.
Від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності, надійшло 864,2 тис. грн, виконано на 106,4 відсотка. Збільшення надходжень на 175,3 тис. грн або на 25,4 % у порівнянні з 2022 роком та на 268,8 тис. грн або на 45,1% у порівнянні з 2021 роком відбулось за рахунок росту індексу інфляції, а також заключення договорів з новими орендарями після проведення аукціону.
Державне мито надійшло в сумі 43,4 тис. грн при плані 36,1 тис. грн, перевиконано на 7,3 тис. грн або 20,2%. В порівнянні з 2022 роком надходження збільшилось на 0,1 тис. грн, тобто на 0,2 відсотка. В порівнянні з 2021 роком надходження зменшилось на 14,9 тис. грн або на 25,5% (факт 2021 року – 58,3 тис. грн).
Податок на прибуток підприємств комунальної власності надійшов в сумі 229,5 тис. грн, виконання – 100 відсотка; рентна плата за використання інших природних ресурсів – 603,7 тис. грн, виконання –123,0 відсотка (збільшення надходжень на 169,3 тис. грн у порівнянні з 2022 роком, а з 2021 роком на 172,7 тис. грн); інших надходжень (адмінштрафи та інші санкції) до бюджету МТГ надійшло в сумі 1162,1 тис. грн, виконання – 150,0 відсотків.
Плати за надання адміністративних послуг надійшло 1725,6 тис. грн при плані 1830,8 тис. грн, виконання – 94,3 відсотка. В порівнянні з 2022 роком зменшилось надходження на 168,3 тис. грн або на 8,9%. В порівнянні з 2021 роком надходження збільшились на 645,7 тис. грн або на 59,8%.
До загального фонду бюджету МТГ надійшло 59940,0 тис. грн міжбюджетних трансфертів, що становить 100 % відсотків до планових призначень – 59941,9 тис. грн, з них:
освітньої субвенції з державного бюджету – 44538,3 тис. грн;
субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – 1519,9 тис. грн;
субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 307,7 тис. грн;
базової дотації – 12181,5 тис. грн;
інші субвенції з місцевого бюджету – 1392,6 тис. грн (Журавненська селищна рада – 37,0 тис. грн, Гніздичівська селищна рада – 211,5 тис. грн, Ходорівська міська рада – 44,7 тис. грн, обласний бюджет – 1099,4 тис. грн);
В порівнянні з 2022 роком надходження міжбюджетних трансфертів збільшилось на 8541,7 тис. грн або 16,6 відсотка.
До спеціального фонду бюджету МТГ надійшло 6314,9 тис. грн податкових та неподаткових надходжень, у тому числі:
* екологічний податок – 284,0 тис. грн, виконано на 118,3 відсотка. В порівнянні з 2022 роком надходження зменшилось на 66,4тис. грн, тобто на 18,9 відсотка. В порівнянні з 2021 роком надходження зменшились на 15,7 тис. грн або на 5,2%;
* грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 2,3 тис. грн. В порівнянні з 2022 роком надходження зменшилось на 21,9 тис. грн, а з 2021 роком надходження теж зменшились на 87,3 тис. грн або на 97,4 %;
* власні надходження бюджетних установ – 4211,8 тис. грн. (зменшення надходжень на 376,9 тис. грн. в порівнянні з 2022 роком, а також зменшення на 330,4 тис. грн в порівнянні з 2021 роком), з них:
- плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю – 1267,8 тис. грн (відділ освіти – 952,2 тис. грн, відділ культури – 252,4 тис. грн, КУ «Центр надання соціальних послуг» - 63,2 тис. грн);
- плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України `Про оренду державного та комунального майна – 402,8 тис. грн (відділ освіти – 16,7 тис. грн, відділ культури – 39,8 тис. грн, Жидачівська міська рада – 346,3 тис. грн);
- надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) – 40,6 тис. грн (відділ освіти – 40,6 тис. грн);
- благодійні внески, гранти та дарунки – 2480,6 тис. грн (ДЮСШ – 11,6 тис. грн, Жидачівська міська рада – 1229,2 тис. грн, відділ освіти – 1171,5 тис. грн, КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» - 9,0 тис. грн., відділ культури – 59,3 тис. грн);
- надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів – 20,0 тис. грн (відділ культури – 20,0 тис. грн);
* кошти від відчуження майна, що перебуває в комунальній власності – 889,0 тис. грн;
* кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності, – 823,0 тис. грн;
* кошти від викупу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, передбачених пунктом 6-1 розділу Х «Перехідні положення «Земельного кодексу України» - 104,7 тис. грн.
До спеціального фонду бюджету МТГ надійшло 1878,1 тис. грн міжбюджетних трансфертів, що становить 85,7 відсотків до планових призначень – 2192,8 тис. грн, з них:
субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – 156,8 тис. грн;
субвенція з місцевого бюджету на здійснення природоохоронних заходів – 319,3 тис. грн;
інші субвенції з місцевого бюджету – 1402,0 тис. грн (обласний бюджет).
IV. ВИДАТКИ ТА ЗАБОРГОВАНІСТЬ
За 2023 рік проведено видатків бюджету Жидачівської міської територіальної громади в обсязі 196570,2 тис. грн, в тому числі: по загальному фонду на суму 161780,4 тис. грн, по спеціальному фонду на суму 34789,8 тис. грн.
За 2022 рік проведено видатків бюджету Жидачівської міської територіальної громади в обсязі 170655,8 тис. грн, в 2021 році - 166210,2 тис. грн), в тому числі: по загальному фонду за 2022 рік - 157651,0 тис. грн, за 2021 рік - 150896,0 тис. грн; по спеціальному фонду за 2022 рік - 13004,8 тис. грн, за 2021 рік - 15314,2 тис. грн.
В порівнянні з попереднім роком у 2022 році всього касові видатки зросли тільки на 2,3 відсотка, у 2023 році - на 15,2 відсотка. Видатки загального фонду у 2022 році зросли на 4,5%, у 2023 році – 2,6%. Якщо по спеціальному фонду у 2022 році спостерігається спад касових видатків на 15,1%, то у 2023 році – ріст у 2,7 рази. Однією із причин такої динаміки являється і введення воєнного стану в Україні з лютого 2022 року, і обмеження щодо проведення видатків відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №590 від 09.06.2021 року «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою України в особливому режимі в умовах воєнного стану».
В структурі видатків загального фонду найбільшу питому вагу теж займають видатки на фінансування галузі «Освіта» за рахунок коштів державного та бюджету МТГ – 61,9 відсотків або 100171,9 тис. грн. Видатки на утримання інших галузей (охорони здоров`я, соціального захисту, культури і мистецтва) становлять 15,4 відсотка від загального обсягу видатків або 24922,4 тис. грн. Інші видатки складають 22,7 відсотка або 36687,1 тис. грн. Це видатки на утримання органів державного управління, підтримку засобів масової інформації, житлово-комунальне господарство, субвенція іншим бюджетам та інші.
КПКВКМБ 0100 «Державне управління»
Видатки державного управління склали 20995,7 тис. грн (утримання апарату міської ради – 18143,8 тис. грн, керівництво і управління у сфері освіта – 602,6 тис. грн, у сфері культура – 622,8 тис. грн, органів у сфері фінансів – 1581,4 тис. грн), що становить 92,6 відсотка від планових призначень звітного періоду (22677,1 тис. грн) та 13,0 відсотка від загального обсягу видатків загального фонду. З них: 19121,8 тис. грн - на оплату праці з нарахуваннями (91,1 відсотки планових призначень 20032,7 тис. грн). Неосвоєні бюджетні асигнування по заробітній платі по причині наявності 5-х вакантних посад в апараті міської ради.
В повному обсязі проведено розрахунки за спожиті енергоносії, що в грошовому виразі складає 1020,3 тис. грн (58,9 відсотків планових призначень - 1730,9 тис. грн), тобто залишок бюджетних асигнувань по оплаті за комунальні послуги та енергоносії утворився по причині відшкодування комунальних послуг орендарями. Інші видатки виконані в сумі 853,5 тис. грн при плані 913,5 тис. грн у зв’язку з відсутністю фінансових зобов’язань.
За КТКВК 0150,0160 не має працівників, що утримуються за рахунок коштів спеціального фонду.
КПКВКМБ 1000 «Освіта»
Видатки на функціонування установ освіти склали 100171,9 тис. грн, що становить 97,7 відсотків планових призначень – 102567,7 тис. грн та 61,9 відсотка від загального обсягу видатків загального фонду. В порівнянні з 2022 роком обсяг видатків на функціонування установ освіти збільшились на 5045,9 тис. грн.
З них: 85659,9 тис. грн на оплату праці з нарахуваннями (98,4 відсотка планових призначень). В повному обсязі неосвоєні бюджетні асигнування на заробітну плату працівників дошкільної освіти у зв’язку із оплатою на період вимушеного простою працівників ЗДО «Калинонька» 2/3 заробітної плати з 01.01.2023 по 11.01.2023р, (сума економії 28,3 тис грн), відпустки без збереження заробітної плати -61,6 тис. грн; скорочення з 01.09.2023 р. однієї групи в ЗДО «Калинонька»-146,4 тис. грн; оплата заробітної плати працівникам закладів дошкільної освіти в літній період лише за сформовані чергові групи; по закладах загальної середньої освіти – закриття з 01.09.2023 року Межирічанського ЗЗСО 1-11ст. – економія 359,8 тис. грн; економія заробітної плата кочегарів у зв’язку із закінчення першого опалювального сезону з 20.03.2023 р. та відтермінуванням другого опалювального сезону до 02.11.2023 р-147,6 тис. грн, по мистецькій школі – у зв’язку із перебування 4-х працівників у довготривалій відпустці без збереження заробітної плати.
За рахунок освітньої субвенції з державного бюджету видатки проведені на заробітну плату з нарахуванням на неї педагогічним працівникам в сумі 44538,3 тис. грн та виділено кошти міського бюджету в сумі 3523,1 тис. грн. на погашення дефіциту.
Розрахунки за комунальні послуги та енергоносії установ освіти проведено в повному обсязі в сумі 8498,4 тис. грн при плані 9506,4 тис. грн (виконання 89,4 відсотка). Неосвоєні в повному обсязі бюджетні асигнування на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у зв’язку із скороченням опалювального сезону.
Видатки на продукти харчування склали 2297,0 тис. грн, при плані 2376,1 тис. грн (виконання 96,7 відсотків). Неосвоєння бюджетних асигнувань пояснюється зменшенням діто-днів у зв’язку із тим, що робота чотирьох садочків в літній період була організована з формуванням чергових груп. Крім цього, ЗДО «Калинонька» розпочав свою роботу з 12.01.2023 року. З 01.09.2023 року закрито одну групу в ЗДО «Калинонька».
Касове виконання по інших кодах економічної класифікації складає 3716,5 тис. грн, при плані 3800,8 тис. грн. Неосвоєнні бюджетні асигнування по інших кодах економічної класифікації по установах освіти складають 84,3 тис. грн, які виникли по причині відсутності фінансових зобов’язань.
По КТПКВ 1142 «Інші програми та заходи у сфері освіти» здійснено видатки в сумі 337,5 тис. грн при плані 341,9 тис. грн, з них на реалізацію Програми надання допомоги дітям-сиротам та дітям позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку, на 2022-2025 роки - 7,240 тис. грн (4 особам виплачена допомога по 1810 грн) та на реалізацію Програми розвитку освіти – 13,5 тис. грн (за високі результати у ЗНО проведена виплата 2 учням та трьом вчителям).
Крім цього, згідно ухвали Господарського суду Львівської області від 07.12.2023 року по Справі №914/619/21 погашена заборгованість по оплаті з постачання та споживання теплової енергії в гарячій воді відділом освіти Жидачівської районної держадміністрації за 2020 рік та оплату судового збору на загальну суму 241,31711 тис. грн.
КПКВКМБ 2000 «Охорона здоров’я»
На фінансування галузі проведено видатків на суму 8714,0 тис. що становить 89,7 відсотка планових призначень – 9712,5 тис. грн та 5,4 відсотка від загального обсягу видатків загального фонду. Касові видатки проведено на:
- оплату комунальних послуг – 6379,9 тис. грн,
- Програму фінансової підтримки вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги населенню КНП «Жидачівська МЛ» на загальну суму 1357,4 тис. грн (придбання медикаментів та продукти харчування – 998,1 тис. грн, оплата послуг за встановлення дизельного генератора – 359,3 тис. грн),
- Програму забезпечення безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів та зубного протезування певних категорій населення на території громади (в частині відшкодування пільговим категоріям населення за придбання ліків по рецептах лікарів) – 751,2 тис. грн;
- Програму сприяння та фінансова підтримка військово-лікарської комісії для проведення медичних оглядів військовозобов’язаних - 225,5 тис. грн.
КПКВКМБ 3000 «Соціальний захист та соціальне забезпечення»
У галузі соціального захисту та соціального забезпечення освоєно бюджетних коштів на суму 3126,8 тис. грн, що становить 98,2 відсотка планових призначень 3185,6 тис. грн та 1,9 відсотка від загального обсягу видатків загального фонду.
В загальному обсязі видатків по соціальному захисту на утримання КУ «Центр надання соціальних послуг» за 2023 рік при плані 1834,3 тис. грн використано 1829,6 тис. грн, з них на оплату праці і нарахування на заробітну плату використано 1783,1 тис. грн при плані 1784,3 тис. грн.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв КУ «Центр надання соціальних послуг» за 2023 рік склали 19,5 тис. грн при плані 22,9 тис. грн. Неосвоєні кошти по енергоносіях в сумі 3,4 тис. грн. у зв’язку із скороченням опалювального сезону.
Інші видатки виконані в сумі 27,1 тис. грн при плані 27,1 тис. грн, тобто на 100 відсотків.
На інші виплати населенню скеровано 146,4 тис. грн при плані 178,3 тис. грн. З них, на компенсацію двом особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (3 особам) – 37,8 тис. грн, надання пільг з оплати послуг зв’язку пільговій категорії населення (3 особам) – 3,0 тис. грн, компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом (415 пенсіонерів) – 6,5 тис. грн, оздоровлення та відпочинок дітей (7 дітей) – 99,2 тис. грн.
По КТПКВ 3242 «Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення» касові видатки склали 1150,8 тис. грн при плані 1173,0 тис. грн на реалізацію Програми соціального захисту населення та забезпечення препаратами інсуліну хворих на цукровий та нецукровий діабет Жидачівської МТГ на 2021-2023 роки», а саме на:
- одноразову грошову матеріальну допомогу 214 особам на суму 538,0 тис. грн (40 поранені Захисники та Захисниці України – 153,0 тис. грн, 10 членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, Захисників та Захисниць України – 30,0 тис. грн, 21 члену сім’ї військовослужбовців, Захисників та Захисниці України та членам їх сімей у зв’язку із складними життєвими обставинами – 63,0 тис. грн; 143 особам на суму 292,0 тис. грн до яких відносяться онкохворі, особи, які потребують оперативного втручання, сім’ї з дітьми з інвалідністю, особи, що потребують коштів на реабілітацію, ліки, лікування інших захворювань чи опинилися в складних життєвих обставинах спричинених інвалідністю, похилим віком, станом здоров’я, соціальним становищем, способом життя);
- допомогу на поховання 15 особам на суму 45,0 тис. грн;
- на переплату періодичних видань газети «Новий час» особам з обмеженими фізичними можливостями (54 особи) та військовослужбовцям, членам їх родин, членам родин загиблих Захисників та Захисниць України (378 осіб) – 41,6 тис. грн,
- одноразову грошову допомогу на встановлення пам’ятного знака на могилі загиблого Тараса Матвієва- Героя України – 300,0 тис. грн;
- відшкодування витрат на поховання військовослужбовців ЗСУ та інших військових формувань, які загинули (померли) внаслідок військової агресії рф проти України (6 поховань) – 79,2 тис. грн;
- організацію та проведення двох заходів для соціально незахищених верств населення (осіб з інвалідністю, осіб похилого віку, одиноких громадян та дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей ВПО) – 32,0 тис. грн.
КПКВКМБ 4000 «Культура і мистецтво»
На функціонування установ проведено видатків в сумі 8827,2 тис. грн, що становить 99,4 відсотка від планових призначень звітного періоду – 8876,8 тис. грн. На заробітну плату з нарахуваннями працівників культури скеровано 7832,1 тис. грн, при плані 7832,8 тис. грн, 490,7 тис. грн – на оплату комунальних послуг та енергоносіїв; 504,4 тис. грн – інші видатки. В поточному році на функціонування установ культури спрямовано на 83,9 тис. грн більше в порівнянні з 2022 роком.
Касове виконання на оплату комунальних послуг та енергоносіїв установ культури складає 490,7 тис. грн, при плані 641,2 тис. грн. Неосвоєні бюджетні асигнування на оплату комунальних послуг та енергоносіїв в сумі 150,5 тис. грн у зв’язку із скороченням опалювального сезону. Видатки по інших кодах економічної класифікації установ культури за 2023 рік виконані в сумі 504,4 тис. грн, при плані 511,4 тис. грн. Недофінансовані видатки по інших кодах економічної класифікації в сумі 7,0 тис. грн у зв’язку із відсутністю фінансових зобов’язань.
КПКВКМБ 5000 «Фізична культура і спорт»
В галузі фізичної культури і спорту обсяг видатків становить 4254,5 тис. грн, що становить 96,7 відсотків планових призначень – 4555,0 тис. грн. В порівнянні з 2022 роком касові видатки збільшились на 645,3тис. грн, тобто на 17,9 відсотка. Видатки використано:
* на функціонування Жидачівської ДЮСШ в сумі 3017,6 тис. грн. З них: 2587,4 тис. грн – на оплату праці з нарахуваннями; 133,6 тис. грн – на оплату за спожиті енергоносії, інші видатки - 296,6 тис. грн;
* на Програму розвитку фізичної культури і спорту на території громади в сумі 1236,9 тис. грн, ФК «Авангард» для участі в чемпіонаті області по футболу – 1150,0 тис. грн, спортивно-оздоровчий клуб «ВК-Жидачів» - 50,0 тис. грн, проведення спортивно-масових заходів серед населення Жидачівської МТГ – 36,9 тис. грн.
КПКВКМБ 6000 «Житлово-комунальне господарство»
Протягом 2023 року використано на програми в галузі житлово-комунального господарства суму 10703,9 тис. грн, виконання 100 відсотків (на організацію благоустрою громади – 8470,0 тис. грн, відшкодування різниці між розміром ціни (тарифів) – 2100,0 тис. грн (МКП «Жидачівводоканал»), іншу діяльність, пов’язану з експлуатацією об’єктів ЖКГ – 133,9 тис. грн). В порівнянні з 2022 роком касові видатки зменшилися на 280,5 тис. грн, тобто на 2,6 відсотка.
КПКВКМБ 7100 «Сільське, лісове, рибне господарство та мисливство»
На здійснення заходів із землеустрою у 2023 році здійснені видатки на загальну суму 396,1 тис. грн, з них по загальному фонду - 246,5 тис. грн при плані 325,2 тис. грн, виконання 75,8%; по спеціальному фонду – 149,6 тис. грн при плані 154,8 тис. грн, виконання 96,7%. По спеціальному фонду видатки проводилися за рахунок надходжень коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва на проведення нормативно грошової оцінки земель населених пунктів громади.
КПКВКМБ 7400 «Транспорт та транспортна інфраструктура, дорожнє господарство»
На утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури здійснено видатки на загальну суму 6716,9 тис. грн, з них по загальному фонду в сумі 2195,4 тис. грн на поточний ремонт доріг, по спеціальному фонду – 4521,5 тис. грн на капітальний ремонт доріг (капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Стрийська в м. Жидачеві – 3826,5 тис. грн, капітальний ремонт доріг по вул. Лесі Україники в с. Пчани - 198,2 тис. грн та по вул. Шевченка в с. Волиця – 199,5 тис. грн, виготовлення проектно-кошторисної документації та її експертизи на капітальний ремонт доріг по вул. Героїв України та вул. Богуна в м. Жидачів, по вул. Січових Стрільців в с. Заріччя – 297,3 тис. грн). В порівнянні з 2022 роком касові видатки у 2023 році більші на 5451,2 тис. грн або в 5,3 рази.
По КПКВКМБ 8410 надано фінансову підтримку засобам масової інформації в сумі 637,5 тис. грн, а саме Комунальному підприємству «Редакція радіомовлення «Жидачів ФМ». В порівнянні з 2022 роком касові видатки зменшилися на 21,5 тис. грн, тобто на 3,7 відсотка.
У 2023 році зменшено кошти резервного фонду бюджету міської територіальної громади на суму 827,0 тис. грн (план 1000,0 тис. грн), залишок нерозподілених видатків 173,0 тис. грн.
Спеціальний фонд
Видатки спеціального фонду бюджету Жидачівської міської територіальної громади за 2023 рік склали 34789,8 тис. грн, збільшилися в порівнянні з 2022 року на 21784,9 тис. грн (на 267,5%).
В розрізі галузей видатки проведено:
* по установах освіти – 5023,3 тис. грн, з них на харчування дітей в дошкільному підрозділі та дошкільних навчальних закладах – 924,2 тис. грн, на оплату праці і нарахування на заробітну плату педагогічних працівників мистецької школи – 237,5 тис. грн, придбання предметів, матеріалів, обладнання - 924,2 тис. грн, придбання предметів довгострокового користування - 759,3 тис. грн, капітальний ремонт - 2125,8 тис. грн, з них: капітальний ремонт котельні ЗДО «Сонечко» - 265,8 тис. грн, системи каналізації ЗДО «Дивосвіт» -157,9 тис. грн. та даху - 397,5 тис. грн, експертиза проектно-кошторисної документації котельні «Барвінок» - 11,8 тис. грн; заміна циркуляційного насосу Заболотівецької гімназії - 49,7 тис. грн. облаштування навісу для дров Тейсарівської гімназії - 123,3 тис. грн, капітальний ремонт даху Жидачівського ЗЗСО №2 - 266,4 тис. грн, покрівлі котельні Заболотівецької гімназії - 295,1 тис. грн, виготовлення проектно-кошторисної документації та експертизи проекту «Капітальний ремонт системи опалення Жидачівського ЗЗСО №1 ім. Т. Матвіїва» - 97,4 тис. грн; капремонт електромережі, установка циркуляційного насосу, капремонт системи опалення та водопостачання в укритті Жидачівського ЗЗСО №3 - 460,8 тис. грн;
* по галузі охорони здоров'я – 8016,6 тис. грн, з них: на придбання медичної техніки – 740,0 тис. грн, набір хірургічних інструментів - 48,6 тис. грн, капітальний ремонт благоустрою прилеглої території КНП «Жидачівська міська лікарня» - 614,9 тис. грн, системи опалення в терапевтичному та неврологічному відділеннях - 1285,7 тис. грн, приміщень хірургічного та терапевтичного відділеннях - 4408,7 тис. грн, системи каналізації та водопостачання головного корпусу - 918,7 тис. грн;
* по галузі соціального захисту – 41,9 тис. грн (оплата енергоносіїв - 10,0 тис. грн та інші видатки – 31,9 тис. грн за рахунок власних надходжень КУ «Центр надання соціальних послуг»);
* по установах культури – 2608,0 тис. грн, з них:
- за кошти міського бюджету поповнено бібліотечний фонд - 70,0 тис. грн, придбано проектор для НД –філії с. Межиріччя - 21,0 тис. грн, проведено капітальний ремонт - утеплення фасаду будівлі КЗ «Жидачівська міська публічна бібліотека» - 1843,9 тис. грн (в тому числі на погашення кредиторської заборгованості, яка допущена станом на 01.01.2023 року – 49,184 тис. грн), капітальний ремонт частини стелі глядацького залу КЗ «Жидачівський МБК «Удеч» - 200,0 тис. грн та підлоги у НД-філії с. Бережниця - 290,3 тис. грн;
- за кошти обласного бюджету створено сучасний інтерактивний простір (придбання бетонних столів та стільців) - 100,0 тис. грн;
- за рахунок коштів від здачі в оренду приміщення проведено ремонт офісної техніки, оплату послуг охорони приміщення, інтернету - 23,6 тис. грн;
- за рахунок благодійної допомоги у вигляді книг для бібліотек на суму 15,8 тис. грн, від Міжнародної організації з міграції – два планшети на суму 13,5 тис. грн; спонсорської допомоги від підприємця у вигляді ноутбука та принтера для бухгалтерії установ культури - 30,0 тис. грн;
* по галузі фізичної культури і спорту - 12,7 тис. грн, з них за рахунок благодійної допомоги від ФК «Карпати» м. Львова у вигляді футбольних м’ячів, сітки на суму 11,6 тис. грн для Жидачівської МДЮСШ, спонсорська допомога від підприємців - 1,1 тис. грн;
* по апарату міської ради – 3352,4 тис. грн, з них: на поточні видатки за рахунок здачі в оренду приміщень адміністративного будинку - 172,1 тис. грн; на капітальні видатки - 3180,3 тис. грн, з них: на придбання обладнання і предметів довгострокового користування – 1127,9 тис. грн, капітальний ремонт офісних приміщень відділу–Центру надання адміністративних послуг міської ради на загальну суму 2052,4 тис. грн (в тому числі на погашення кредиторської заборгованості, яка допущена станом на 01.01.2023 року – 14,85 тис. грн), з них за рахунок коштів міського бюджету – 1226,2 тис. грн, обласного бюджету – 826,2 тис. грн;
* по житлово-комунальному господарству – 310,1 тис. грн (на придбання обладнання і предметів довгострокового користування - 20,3 тис. грн (придбання обладнання для дитячого майданчика «Гірка Еліт середня»), на виготовлення проектно-кошторисної документації по об’єкту «Благоустрій та ландшафтний дизайн проспекту ім. Тараса Матвієва в м. Жидачів (капремонт)» - 40,0 тис. грн, капітальний ремонт прибудинкової території будинку №43 по вул. Лепкого Б. в м. Жидачів – 249,8 тис. грн.
КПКВКМБ 7300 «Будівництво та регіональний розвиток»
Видатки на реалізацію заходів щодо інвестиційного розвитку території за 2023 рік використані в сумі 1430,2 тис. грн при уточненому плані 1582,4 тис. грн, виконання становить 90,4 відсотка. По загальному фонду касові видатки склали 133,7 тис. грн, по спеціальному фонду – 1296,5 тис. грн.
По загальному фонду по КПКВКМБ 7340 «Проектування, реставрація та охорона пам’яток архітектури» проведено касові видатки на реалізацію Програми охорони та збереження культурної спадщини на території Жидачівської МТГ в сумі 118,0 тис. грн при плані 188,0 тис. грн (виготовлення облікової документації та матеріалів на об’єкти культурної спадщини місцевого значення церкви св. Миколая с. Дем’янка Лісна, Вознесіння Господнього с. Межиріччя, св. апост. Петра і Павла с. Пчани, дзвіниця церкви Вознесіння Господнього с. Межиріччя, Городище літописного мста Зудичева у м. Жидачів, братських могил радянських воїнів в сквері на площі Свободи (вул. Шашкевича М.) та на вул. Міцкевича в м. Жидачеві – 88,0 тис. грн, оплата послуг за графічні та текстові матеріали з переміщення (перенесення) об’єкту культурної спадщини – братських могил радянських воїнів в сквері на площі Свободи (вул. Шашкевича М.) та на вул. Міцкевича на старе кладовище м. Жидачева – 30,0 тис. грн).
На реалізацію інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій (КПКВКМБ 7370) проведено касові видатки по загальному фонду в сумі 15,7 тис. грн при плані 58,5 тис. грн на реалізацію Програми управління та ефективне використання майна комунальної власності Жидачівської МТГ; по спеціавльному фонду в сумі 1296,5 тис. грн при плані 1335,9 тис. грн (для капітального ремонту даху будівлі №17 по вул. Шашкевича м. Жидачів та покрівлі господарських приміщень (орендар приміщення перше відділення Стрийського центру комплектування та соціальної підтримки), облаштування пандусу біля будинку №17 по вул. Шашкевича м. Жидачів).
По КПКВКМБ 7640 «Заходи з енергозбереження» по спеціальному фонду проведено видатки по об’єкту «Капітальний ремонт системи опалення в Жидачівському ЗЗСО I-III ст. №1» на суму 2948,6 тис. грн за рахунок субвенції, виділеної з обласного бюджету на впровадження заходів з підвищення енергоефективності в рамках реалізації Комплексної програми підвищення енергоефективності, енергозбереження та розвитку відновлювальної енергетики у Львівській області на 2021-2025 роки - 1186,0 тис. грн та кошти міської ради – 1762,6 тис. грн.
По КПКВКМБ 7670 «Внески до статутного капіталу суб’єктів господарювання» використано кошти на поповнення статутного капіталу Жидачівському міському виробничому управлінню комунального господарства в сумі 4480,0 тис. грн (на придбання грейдера).
КПКВКМБ 8200 «Громадський порядок та безпека»
Протягом року на програми в галузі проведено касові видатки на загальну суму 283,6 тис. грн, з них по загальному фонду – 283,6 тис. грн при плані 387,7 тис. грн. Виконання становить 73,2%. Видатки проведено на заходи та роботи з мобілізаційної підготовки місцевого значення та територіальної оборони в умовах воєнного стану, реалізацію Програми забезпечення захисту населення і територій Жидачівської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій природного, техногенного та воєнного характеру на 2022-2024 роки.
У звітному періоді поточного року проведено касові видатки за рахунок екологічного податку в загальній сумі 739,4 тис. грн, з них: на будівництво вуличної каналізаційної мережі в масиві «за переїздом» по вулицях Стуса, Коновальця в м. Жидачеві – 532,1 тис. грн (за рахунок коштів обласного природохоронного фонду – 319,3 тис. грн, коштів бюджету громади – 212,8 тис. грн); на виготовлення проєктної документації та її експертизи по об’єктах «Будівництво вуличної каналізаційної мережі в масиві «за переїздом» по вул. Заньковецької, Шептицького, Боярники в м.Жидачів» - 45,6 тис. грн, «Капітальний ремонт самопливного каналізаційного колектора методом модульної санації по вул. Шкільна (від вул. Героїв України до проспекту Героя України Тараса Матвієва в м. Жидачів» – 79,2 тис. грн та «Капітальний ремонт самопливного каналізаційного колектора методом модульної санації по вул. Д. Галицького (від вул. Грушевського до вул. Грюнвальдська) в м. Жидачів» - 82,5 тис. грн.
У звіті про бюджетну заборгованість станом на 01.01.2024 року по бюджету Жидачівської міської територіальної громади загального фонду кредиторська та дебіторська заборгованість відсутня.
По спеціальному фонду кредиторська заборгованість відсутня. Дебіторська заборгованість зафіксована по КТПКВ 7310 «Будівництво об’єктів житлово-комунального господарства», з неї прострочена, на суму 559498,32 грн. Заборгованість допущена МКП «Жидачівводоканал» по об’єкту «Будівництво побутової каналізації мікрорайону «Прибережний» вулиць Надбережна, Б. Хмельницького, Опришківська, Стрийська, Гоголя, провулок Стрийський в м. Жидачів Львівської області». У зв’язку із невиконанням робіт по будівництву каналізації Господарським судом Львівської області видано наказ про примусове виконання рішення стягнути з ТзОВ «Ві.Ай.Пі. Будівельна компанія» на користь МКП «Жидачівводоканал». Проте, на 01.01.2024 року заборгованість залишається непогашеною.
V. ФІНАНСУВАННЯ
Джерела фінансування по загальному фонду:
* за рахунок вільного залишків коштів на 01.01.2023 року - 13423,867 тис. грн, в тому числі субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – 40,149 тис. грн, коштів переданих із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) – 3917,034 тис. грн;
- коштів переданих із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) – 28351,64330 тис. грн, з них за рахунок вільного залишку загального фонду – 9466,684 тис. грн.
Джерела фінансування по спеціальному фонду:
- за рахунок залишків на 01.01.2023 року – 393,730 тис. грн, із них бюджет розвитку – 64,034 тис. грн;
- коштів переданих із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) – 28351,64330 тис. грн.
В 2023 році на рахунках у банках вільні кошти бюджету міської територіальної громади не розміщувалися.
Впродовж 2023 року з Єдиного казначейського рахунку на фінансування тимчасових касових розривів бюджету міської територіальної громади короткотермінові позики не отримувались.
VI. КРЕДИТУВАННЯ
Кредитування по загальному та спеціальному фонду дані відсутні.
VII. МІЖБЮДЖЕТНІ ТРАНСФЕРТИ
З бюджету Жидачівської міської територіальної громади надано субвенції іншим бюджетам на загальну суму 1873,3 тис. грн, з них по загальному фонду – 892,5 тис. грн, по спеціальному фонду – 980,8 тис. грн. А саме, по КПКВКМБ 9770 по загальному фонду надано субвенцію бюджету Бібрської міської територіальної громади в сумі 85,5 тис. грн (план 97,6 тис. грн) на здійснення видатків за обслуговування одиноких (одна особа) з Жидачівської міської територіальної громади в стаціонарному відділенні смт. Нові Стрілища.
По КПКВКМБ 9800 державному бюджету надано міжбюджетні трансферти (субвенції) на загальну суму 1787,8 тис. грн, з них:
По загальному фонду на суму 807,0 тис. грн при планових показниках у сумі 842,0 тис. грн: на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів та реалізацію Програми забезпечення пожежної безпеки на території Жидачівської МТГ в сумі 200,0 тис. грн, Програми покращення стану забезпечення охорони громадського порядку та профілактики злочинності на території Жидачівської МТГ в сумі 250,0 тис. грн, Програми фінансування окремого батальйону територіальної оборони, який дислокується в районі територіальної оборони №3/6 (Стрийський район) в сумі 50,0 тис. грн; Програми покращення матеріально-технічного стану Управління ДКСУ у Жидачівському районі Львівської області в сумі 57,0 тис. грн, Програма фінансової підтримки Збройним силам України та іншим військовим формуванням в сумі 100,0 тис. грн, Програма організаційного забезпечення діяльністю Жидачівського районного суду в сумі 150,0 тис. грн
По спеціальному фонду надано міжбюджетні трансферти (субвенції) державному бюджету на суму 980,8 тис. грн. при плані 983,0 тис. грн: на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів та реалізацію Програм забезпечення пожежної безпеки на території Жидачівської МТГ в сумі 200,0 тис. грн, забезпечення заходів у сфері державної безпеки України та ефективної діяльності Управління Служби безпеки України у Львівській області в сумі 300,0 тис. грн, покращення стану забезпечення охорони громадського порядку та профілактики злочинності на території Жидачівської МТГ в сумі 99,2 тис. грн, покращення матеріально-технічного стану Управління ДКСУ у Жидачівському районі Львівської області в сумі 23,0 тис. грн, фінансової підтримки Збройним силам України та іншим військовим формуванням в сумі 358,6 тис. грн.
До обласного бюджету повернуто 1,74632 тис. грн, із них:
*по загальному фонду – 1,71432 тис. грн:
- 0,04744 тис. грн субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції;
- 0,03888 тис. грн субвенції з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету;
- 1,5 тис. грн субвенції з місцевого бюджету на виконання комплексної Програми «Безпечна Львівщина»;
- 0,16 тис. грн субвенції з місцевого бюджету на підвезення учнів на відвідування музею;
*по спеціальному фонду – 0,032 тис. грн:
- 0,032 тис. грн іншу субвенції з місцевого бюджету, яка надана на сучасний інтерактивний простір біля будівлі КЗ «Жидачівська міська публічна бібліотека».
До державного бюджету повернуто 0,0006 тис. грн, які надійшли на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій.
VIII. МЕРЕЖА, ШТАТИ ТА КОНТИНГЕНТИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ
КТПКВ 1010 « Надання дошкільної освіти»
В закладах дошкільної освіти з 01.01.2023 року кількість дітей зменшилась на 12 осіб. Наказом відділу освіти Жидачівської міської ради від 30.08.2023 р. №159 закрито з 01.09.2024 р. одну групу для дітей дошкільного віку в ЗДО «Калинонька».
Відповідно штатна чисельність зменшилась на 3,8 ставки, в тому числі скорочено 1,55 ставки вихователя,0,25 ставки музичного керівника, 1 ставка помічника вихователя, 0,5 ставки кастелянки, 0,5 ставки слюсара -електрика.
Вартість харчування дітей ясельного віку в закладах дошкільної освіти -35 грн, дошкільного віку-45 грн.
КТПКВ 1021 «Надання загальної середньої освіти закладами
загальної середньої освіти»
З 01.09.2023 року рішенням Жидачівської міської ради від 06.07.2023 №2051призупинено діяльність шляхом ліквідації Межирічанської гімназії, тому кількість установ зменшилась на 1.
Кількість учнів зменшилась на 49 осіб, кількість класів на 5, класо-комплектів на 8.
Кількість педагогічних ставок з 01.09.2023 року зменшилась на 12,1 ставок.
Вартість харчування пільгових категорій учнів – 35 грн.
КТПКВ 1080 «Надання спеціалізованої освіти мистецькими школами»
Кількість інших працівників мистецької школи зменшилась на кінець року на 0,5 ставки за рахунок вакантної посади з 01.06 2023 року настроювача музичних інструментів.
КТПКВ 4030 «Забезпечення діяльності бібліотек»
Кількість спеціалістів на кінець року збільшилось за рахунок введення з 15.03.2023 р. 0,5 ставки бібліотекаря в філію с. Дем’янка-Наддністряна.
КТПКВ 4060 «Забезпечення діяльності палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля та інших клубних закладів»
Кількість спеціалістів на кінець року зменшилось за рахунок вакантних посад з 01.01.2023 року: 1 ставки керівника гуртка та 2 ставок художнього керівника в міському будинку культури «Удеч», 0,5 ставки художнього керівника в народному домі – філії с. Вільхівці, 0,5 ставки керівника народного колективу в народному домі – філії с. Бережниця та вакантної посади завідувача господарством з 30.12.2023 р.в МБК «Удеч».
IX. ІНША ІНФОРМАЦІЯ
Відповідно до Бюджетного кодексу України фінансовим відділом міської ради протягом 2023 року проведено дев’ятнадцять (14 планових та 5 позапланових) перевірок по головних розпорядниках бюджетних коштів:
- правильності складання і затвердження кошторисів, планів асигнувань – 7 установ (спільно з фінуправлінням Стрийської РДА - 2 установи);
- перевірка правильності ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності – 2 установи (Не велися картки аналітичного обліку касових і фактичних видатків, не заводилися інвентарні картки на основні засоби. Порушення усунено);
- перевірка відвідування вихованцями КЗ "Жидачівська ДЮСШ" занять (секцій) (Направлено лист міському голові);
- перевірка відвідування дітьми закладів дошкільної освіти – 4 установи (Направлено пропозиції міському голові щодо закриття груп. Одну групу закрито в ЗДО «Калинонька»);
- перевірка правильності нарахування та виплати заробітної плати працівникам КЗ «Жидачівська ДЮСШ» (переплата на суму 15,9 тис. грн, усунено);
- аналіз мережі закладів загальної середньої освіти на 2023-2024 навчальний рік (Направлено інформацію міському голові);
- про правильність встановлення посадових окладів та інших питань з оплати праці – 3 установи(спільно з фінуправлінням Стрийської РДА).
Проводився моніторинг та аналіз сплати ПДФО великими платниками в порівнянні з відповідним періодом попереднього року; проводився аналіз сплати податків в розрізі платників, які орендують майно комунальної власності за 2022 та 5 місяців 2023 року.
Щомісячно та щоквартально проводився моніторинг та аналіз сплати ПДФО, єдиного податку, плати за землю та акцизного податку (в частині роздрібної торгівлі алкоголем) в розрізі платників. Готувалася інформація міському голові по результатах моніторингу та аналізу сплати податків.
Протягом 2023 року взято участь у двох засіданнях комісії з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення виконавчого комітету Жидачівської міської ради. У ході засідання Комісїї проводилась інформаційно - роз’яснювальна робота з роботодавцями щодо дотримання законодавства в частині мінімальної заробітної плати та недопущення вирівнювання зарплат некваліфікованих та висококваліфікованих працівників, скорочення працівників та переведення їх на неповний робочий час, особливості сплати ЄСВ у період дії воєнного стану, перевірки РРО-операцій з 1 жовтня, а також щодо сплати суб’єктами господарювання акцизного збору.
Проводилась організаційна робота по розповсюдженню податкових повідомлень по земельному податку та податку на нерухоме майно з фізичних осіб. Направлено листи старостам старостинських округів громади для залучення їх по роздачі повідомлень на відповідних округах та вжиття заходів щодо наповнення бюджету.
Проводилась робота з сіма платниками, які мають заборгованість по платежах до місцевого бюджету (земельний податок, орендна плата та податку на нерухоме майно) та підготовлено і направлено листи щодо її погашення.
Начальник фінансового відділу Ірина НИКОЛИН