ВПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ БАЗОВИХ РЕЄСТРІВ: АДРЕС ТА БУДІВЕЛЬ І СПОРУД
Єдиний державний реєстр адрес (ЄДРА) та Єдиний державний реєстр будівель і споруд (ЄДРБС) - нові базові державні реєстри, які виступатимуть єдиним джерелом повної, достовірної інформації про всі адреси, будівлі і споруди України. Наразі триває стадія впровадження і наповнення реєстрів.
Нові реєстри допоможуть вирішити проблемні питання, з якими сьогодні зіштовхуються громадяни: відсутність адрес в державних системах, через що ускладнюється отримання державних послуг; плутанина та непорозуміння при обміні інформацією (різні адреси в різних джерелах); можливості шахрайства з правами власності на нерухомість, складності з реєстрацією місця проживання; ускладнення роботи спеціальних служб (пожежна, поліція, швидка та інші), тощо. Відсутність реєстру будівель та споруд призводить до хибних розрахунків бази оподаткування, нарахування субсидій, порушення правил та норм будівництва.
Запровадження ЄДРА та ЄДРБС дозволить зручніше надавати адміністративні послуги, ефективніше адмініструвати податки, що пов’язані з нерухомістю, швидко реалізовувати програми будівництва та відновлення будівель, проєкти інфраструктури, планування містобудування та розвитку житлового фонду.
Крім того, створення реєстрів полегшить роботу органів місцевого самоврядування за рахунок скорочення кількості проблем із даними про адреси та будівлі та зменшення кількості заяв, скарг та спорів щодо певних адрес.
Важливим аспектом побудови архітектури даних реєстрів є те, що їх актуалізація відбуватиметься не центральними органами влади, а їх першоджерелом - громадами. Саме наповнення знизу, звідки продукуються ці дані здатне забезпечити їх достовірність, актуальність та повноту.
На шляху впровадження реєстрів провели 2 пілотування, до яких долучились представники активних міст, громад та обласних адміністрацій, чим внесли свій вклад в удосконалення системи та методології адресного реєстру. Такі фахівці будуть нагороджені відомчою відзнакою Міністерства інфраструктури України.
Також від імені команди впровадження - USAID / UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS», представників Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури та Міністерства цифрової трансформації, дякуємо колегам, які під час пілотів показали найкращі результати:
-
Громаді м. Києва
-
Житомирській громаді
-
Черняхівській громаді
-
Чопській громаді
-
Долинській громаді
-
Косівській громаді
-
Таращанській громаді
-
Кропивницькій громаді
-
Помічнянській громаді
-
Лисичанській громаді
-
Попаснянській громаді
-
Сєвєродонецькій громаді
-
Жидачівській громаді
-
Полтавській громаді
-
Вараській громаді
-
Рівненській громаді
-
Мерефʼянській громаді
-
Чугуївській громаді
-
Чернівецькій громаді
-
Вінницькій громаді
-
Закарпатській ОВА
-
Черкаській ОВА
-
Полтавській ОВА
Реєстри створюються у співпраці Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури та Міністерства цифрової трансформації за підтримки USAID / UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS».