ЗВІТ про виконання бюджету Жидачівської МТГ за 2022 рік
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДО ЗВІТУ ПРО ВИКОНАННЯ БЮДЖЕТУ ЖИДАЧІІВСЬКОЇ
МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ ЗА 2022 РІК
I. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ВИКОНАННЯ БЮДЖЕТУ
Жидачівська міська територіальна громада створена 24 листопада 2020 року. До складу громади увійшли Жидачівська міська рада та 4 сільські ради: Бережницька, Вільховецька, Зарічанська та Млиниська, а загалом 18 населених пунктів. Площа громади складає 182,7 кв.м, а чисельність населення 17 200 осіб.
Відповідно до Бюджетного кодексу України бюджет міської територіальної громади містить надходження і витрати на виконання повноважень органу місцевого самоврядування. Ці надходження і витрати становлять єдиний баланс відповідного бюджету. Це означає, що повноваження на здійснення витрат бюджету мають відповідати обсягу його надходжень на відповідній території.
Надходження бюджету Жидачівської міської територіальної громади передбачають доходи бюджету. Відповідно до ст. 63 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» доходи місцевих бюджетів формуються за рахунок власних, визначених законодавством джерел та закріплених у встановленому законом порядку загальнодержавних податків, зборів та інших обов’язкових платежів. Склад доходів бюджету міської територіальної громади визначається Бюджетним кодексом України (ст. 64, 69¹, 71 Кодексу) та законом про Державний бюджет України. Доходи бюджету зараховуються до загального або спеціального фонду бюджету міської територіальної громади відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (ст. 13 Кодексу) та закону про Державний бюджет України. У складі надходжень спеціального фонду бюджету виділяються надходження бюджету розвитку, які формуються відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (ст. 71 Кодексу). Кошти державного бюджету, що передаються у вигляді дотацій та субвенцій, затверджуються в законі про Державний бюджет України.
Витрати бюджету міської територіальної громади містять видатки бюджету (ст. 2 Кодексу).
Видатки бюджету міської територіальної громади здійснюються із загального та спеціального фондів бюджету відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (ст. 13 Кодексу) та закону про Державний бюджет України. У складі витрат спеціального фонду бюджету міської територіальної громади виділяються витрати бюджету розвитку (ст. 71 Кодексу). Кошти бюджету розвитку спрямовуються на реалізацію програм соціально-економічного розвитку відповідної території, пов’язаної зі здійсненням інвестиційної діяльності, здійснення інших заходів, пов’язаних із розширеним відтворенням, тощо.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2023 року, а саме розділу І «Доходи» уточнені планові показники бюджету міської територіальної громади на 2022 рік по доходній частині становили в сумі 167130791,49 грн., в тому числі по загальному фонду – 162645571,00 грн., по спеціальному фонду – 1827400,00 грн (затверджених розписом), або ж всього 4485220,49 грн. (включаючи інші джерела власних надходжень – 3300319,45 грн та офіційні трансферти – 636554,00 грн). Фактично надійшло доходів в сумі 172092200,04 грн., в тому числі по загальному фонду – 166466832,86 грн, що становить 102,3 % до уточненого плану, по спеціальному фонду – 5625367,18 грн, що становить 228,3 %.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2023 року, а саме розділу ІІ «Видатки» уточнені планові показники бюджету міської територіальної громади на 2022 рік по видатковій частині становили в сумі 178105180,89 грн., в тому числі по загальному фонду - 165101927,22 грн, по спеціальному фонду – 13972658,67 грн. Касові видатки за 2022 рік склали в сумі 170655822,46 грн., в тому числі по загальному фонду – 157651016,70 грн, що становить 95,5% до уточненого плану, по спеціальному фонду – 13004805,76 грн, що становить 93,0% до уточнених призначень.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2023 року, а саме розділу ІІІ «Кредитування» по загальному та спеціальному фонду бюджету Жидачівської міської територіальної громади за 2022 рік дані відсутні, оскільки кредитування не здійснювалось.
Згідно звіту про виконання місцевих бюджетів станом на 01.01.2023 року, а саме розділу ІV «Фінансування бюджету» фінансування у 2022 році здійснювалось за рахунок залишків коштів на рахунках бюджетних установ, зміни залишків коштів бюджетів, фінансування за активними операціями. По загальному фонду бюджету Жидачівської міської територіальної громади по уточненому розпису згідно звіту профіцит загального фонду у 2022 році затверджений у сумі 1142768522 грн (з урахуванням суми міжбюджетних трансфертів, які передаються між місцевими бюджетами різних рівнів або між бюджетами однієї підпорядкованості); по спеціальному фонду – згідно звіту дефіцит спеціального фонду у 2022 році затверджений у сумі 8382591,36 грн. (з урахуванням суми міжбюджетних трансфертів, які передаються між місцевими бюджетами різних рівнів або між бюджетами однієї підпорядкованості).
II. ПОКАЗНИКИ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ РЕГІОНУ
У 2022 році повномасштабний напад росії привів до різкого зниження економічної активності в Україні. На початку війни третина підприємств зупинила діяльність. Причини цього – фізичні руйнування та тимчасова окупація низки територій кількох областей, високий рівень невизначеності та ризиків, розірвання логістичних і виробничих зв’язків, вимушена масова міграція населення. У результаті в березні ВВП стрімко впав, що зумовило його зниження за підсумками І кварталу на 15.1% р/р відповідно до оперативної оцінки ДССУ. З квітня економічна активність почала пожвавлюватися, бізнес та населення поволі адаптувалися до нових умов діяльності. Цьому сприяло також звільнення північних областей та зменшення кількості регіонів з активними бойовими діями. За оперативними опитуваннями НБУ, наприкінці весни не працювало лише 14% підприємств. Утім, завантаженість потужностей працюючого бізнесу залишалася значно нижчою довоєнного рівня. Бойові дії на сході та півдні, руйнування інфраструктури в інших регіонах, блокада морських портів і низький попит у більшості секторів стримували відновлення економіки й у наступні місяці. Значний внесок у падіння ВВП мало зниження активності в сільському господарстві через тимчасову окупацію та мінування земель, втрату техніки та елеваторів, а також подекуди несвоєчасне і недостатнє оброблення земель добривами і засобами захисту рослин. У результаті цього року економіка скоротилась на третину, при цьому міністерство економіки попередньо оцінює падіння ВВП України на рівні 30,4%.
Обсяги зовнішньої торгівлі України різко знизилися на початку російського вторгнення, утім поступово відновлювалися в наступні місяці. Порівняно з показниками березня–квітня імпорт зростав швидше, ніж експорт, завдяки меншій залежності від заблокованих морських шляхів, відновленню внутрішнього попиту та розширенню переліку товарів критичного імпорту.
Масштабна міграція зумовила збільшення витрат громадян за кордоном. Однак ці фактори компенсувалися міжнародною допомогою, у тому числі грантами, стійкими переказами трудових мігрантів, а також скороченням реінвестованих доходів.
Звільнення окупованих територій та відкриття "зернового коридору" були найвагомішими причинами пожвавлення економіки. Також, попри розрив багатьох зв'язків, втрату чи пошкодження потужностей і інфраструктури та скорочення робочої сили через масову міграцію, стійкість та адаптивність економічних агентів до шоків війни перевищили очікування. Унаслідок падіння доходів велика кількість підприємств знизили зарплати, а решта – переважно відмовилася від планів щодо їх підвищення. Попри певне відновлення економіки в останні місяці 2022 року, ринок праці залишався дуже кволим. Підприємства не поспішали наймати нових працівників. Кількість резюме щодо пошуку роботи значно перевищувала кількість вакансій.
З початком зимового періоду 2022 року було додатково обмежено економічну активність через пошкодження енергетичної інфраструктури та вимушене зменшення споживання електроенергії через ракетні обстріли росії та не підключену до української енергосистеми ЗАЕС. Обмеження стосувались як ДГ, так і підприємств, зокрема енергоємних . Енергетичні об’єкти стали основною ціллю російських ракет. Перебої з електроенергією і постійні обстріли міст ускладнювали і діяльність підприємств інших галузей. Через додаткові руйнування енергетичної інфраструктури у години максимального споживання для балансування системи у грудні 2022 року було прийнято рішення вдаватись до примусових відключень по всій країні (як це було після ракетних атак), а дефіцит електроенергії охопив понад 15% споживачів України. Відповідно складнощі в енергетиці зумовили поглиблення спаду реального ВВП у IV кварталі 2022 року.
У 2022 році урядом було продовжено підтримку бізнесу , зокрема через державну програму «Доступні кредити 5-7-9%» з розширенням можливостей підтримки суб’єктів підприємництва, в т. ч. сільськогосподарських товаровиробників при процентній ставці – 0% річних. У Жидачівській громаді такими кредитами скористалось 9 суб’єктів господарювання на майже 18 млн. грн.
На території Жидачівської територіальної громади господарську діяльність здійснювали у 2022 році 666 суб’єктів господарювання, які є платниками єдиного податку, з них 31 – юридичні особи (4,8%), 607 – фізичні особи-підприємці, які є суб’єктами малого підприємництва (91%), та 28 фермерських господарств с/г товаровиробників (4,2%).
Середня заробітня плата на території громади протягом року становила 8700 грн.
За 12-ть місяців 2022 року до бюджету МТГ надійшло місцевих податків і зборів в грошовому виразі 37237,2 тис. грн (у порівнянні до 2021 року надходження збільшились на 2092,3 тис. грн або 6 відсотка), їх частка в загальному обсязі надходжень становить 32,4 відсотка. Протягом 2022 року зареєстрованими платниками податків, які здійснюють діяльність на території Жидачівської МТГ, сплачено податків, зборів, а саме:
• Податок на нерухомість – 775,7 тис. грн. (2%);
• Податок за землю (земельний податок та орендна плата за землю)-18 435,0 тис. грн. (49,5%);
• Транспортний податок – 22, 9 тис. грн. (0,1%);
• Туристичний збір – 54,7 тис. грн. (0,2%);
• Єдиний податок - 17 948,9 тис. грн. (48,2%).
III. ДОХОДИ
До загального фонду бюджету МТГ надійшло 115068,49 тис. грн податкових та неподаткових надходжень, що становить 103,49 відсотка до плану звітного періоду – 111189,10 тис. грн. Бюджет перевиконано на 3879,39 тис. грн. В порівнянні з 2021 роком надходження збільшились на 9979,99 тис. грн, тобто на 9,5 відсотка.
Найбільшу питому вагу в бюджеті міської територіальної громади займають податки та збори на доходи фізичних осіб, їх частка у загальному фонді становить 61,2 відсотка в загальному обсязі надходжень. У грошовому виразі надійшло 70449,15 тис. грн, що становить 105,38 відсотка до плану звітного періоду. В порівнянні з 2021 роком надходження податку на доходи фізичних осіб збільшились на 8730,96 тис. грн, тобто на 14,1 відсотка. Надходження ПДФО у 2021 становить 61718,19 тис. грн.
За 2022 рік до бюджету МТГ надійшло місцевих податків і зборів в грошовому виразі 37237,2 тис. грн (у порівнянні до 2021 року надходження збільшились на 2092,3 тис. грн або 5,95 відсотка), їх частка в загальному обсязі надходжень становить 32,4 відсотка. Виконання по цьому виду податку становить 103,0%. З них:
* виконання єдиного податку становить 17948,85 тис. грн або 100,04%. В порівнянні з 2021 роком надходження зменшилось на 406,6 тис. грн, або 2,2 відсотка (факт 2021 року – 18355,46 тис. грн);
* виконання плати за землю в цілому становить 18435,03 тис. грн або 105,6%. В порівнянні з 2021 роком надходження збільшились на 2251,87 тис. грн або 13,9 відсотка (факт 2021 року – 16183,16 тис. грн);
* виконання податку на нерухоме майно становить 775,7 тис. грн або 113,3%. В порівнянні з 2021 роком надходження збільшились на 240,53 тис. грн або 44,9 відсотка (факт 2021 року – 535,17 тис. грн).
Плати за надання адміністративних послуг надійшло 1893,87 тис. грн при плані 1784,60 тис. грн, виконання – 106,1 відсотка. В порівнянні з 2021 роком збільшилось надходження на 813,91 тис. грн або на 75,4%.
Податок на прибуток установ надійшов в сумі 48,1 тис. грн, виконання – 100 відсотка; рентна плата за використання інших природних ресурсів – 434,42 тис. грн, виконання –114,65 відсотка (збільшення надходжень на 3,35 тис. грн у порівнянні з 2021 роком); інших надходжень до бюджету МТГ надійшло в сумі 414,93 тис. грн, виконання – 114,62 відсотка.
За 2022 рік акцизний податок поступив у сумі 3813,65 тис. грн при плані 4884,83 тис. грн, виконання 78,07%. В порівнянні з 2021 роком надходження зменшилось на 1520,49 тис. грн або на 28,5 %. Значне зменшення надходжень акцизного податку з пального у 2022 році проти минулого року відбулося внаслідок запровадження нульових ставок акцизного податку на всі види пального з квітня по вересень 2022 року.
Від орендної плати за користування майном, що перебуває в комунальній власності, надійшло 688,94 тис. грн, виконано на 104,38 відсотка. Збільшення надходжень на 93,56 тис. грн або на 15,7 % у порівнянні з 2021 роком відбулось за рахунок росту індексу інфляції, а також заключення договорів з новими орендарями після проведення аукціону.
Державне мито надійшло в сумі 43,26 тис. грн при плані 50,0 тис. грн, недоотримано 6,74 тис. грн. В порівнянні з 2021 роком надходження зменшилось на 15,0 тис. грн, тобто на 25,7 відсотка.
До загального фонду бюджету МТГ надійшло 51398,34 тис. грн міжбюджетних трансфертів, що становить 99,89 відсотка до планових призначень – 51456,47 тис. грн, з них:
освітньої субвенції з державного бюджету – 48130,20 тис. грн;
субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – 1461,51 тис. грн;
субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 446,5 тис. грн;
інші субвенції з місцевого бюджету – 666,5 тис. грн (Журавненська селищна рада – 209,4 тис. грн, Гніздичівська селищна рада – 315,8 тис. грн, Ходорівська міська рада – 141,3 тис. грн);
субвенція з місцевого бюджету на закупівлю опорними закладами охорони здоров`я послуг щодо проектування та встановлення кисневих станцій за рахунок залишку коштів відповідної субвенції з державного бюджету, що утворився на початок бюджетного періоду – 693,64 тис. грн.
В порівнянні з 2021 роком надходження міжбюджетних трансфертів зменшилось на 10997,62 тис. грн або 17,6 відсотка.
До спеціального фонду бюджету МТГ надійшло 4988,81 тис. грн податкових та неподаткових надходжень, у тому числі:
* екологічний податок – 350,37 тис. грн, виконано на 116,79 відсотка. В порівнянні з 2021 роком надходження збільшилось на 50,67 тис. грн, тобто на 16,9 відсотка;
* грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 24,19 тис. грн. В порівнянні з 2021 роком надходження зменшилось на 65,43 тис. грн;
* власні надходження бюджетних установ – 4588,69 тис. грн. (збільшення надходжень на 46,47 тис. грн), з них:
- плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю – 945,48 тис. грн (відділ освіти – 614,86 тис. грн, відділ культури та охорони культурної спадщини – 272,42 тис. грн, КУ «Центр надання соціальних послуг» - 58,20 тис. грн);
- плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України `Про оренду державного та комунального майна - 339,73 тис. грн (відділ освіти – 16,35 тис. грн, відділ культури та охорони культурної спадщини – 29,22 тис. грн, Жидачівська міська рада – 294,16 тис. грн);
- надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) – 2,17 тис. грн (відділ освіти – 2,17 тис. грн);
- благодійні внески, гранти та дарунки – 2981,11 тис. грн (ДЮСШ – 1 тис. грн, Жидачівська міська рада – 2783,71 тис. грн, відділ освіти – 286,18 тис. грн, КУ «Центр надання соціальних послуг» - 28,18 тис. грн., відділ культури та охорони культурної спадщини – 152,53 тис. грн, КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» - 29,51 тис. грн );
- надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів – 320,21 тис. грн (Жидачівська міська рада – 320,21 тис. грн).
До спеціального фонду бюджету МТГ надійшло 636,55 тис. грн іншої субвенції з місцевого бюджету, що становить 100 відсотків до планових призначень.
IV. ВИДАТКИ ТА ЗАБОРГОВАНІСТЬ
За 2022 рік проведено видатків бюджету Жидачівської міської територіальної громади в обсязі 170655,8 тис. грн, що на 4445,6 тис. грн. більше від попереднього року (в 2021 році - 166210,2 тис. грн), в тому числі: по загальному фонду на суму 157651,0 тис. грн, що на 6755,0 тис. грн більше від попереднього року (за 2021 рік - 150896,0 тис. грн), по спеціальному фонду на суму 13004,8 тис. грн ( в 2021році - 15314,2 тис. грн). По загальному фонду виконання становить 95,5 відсотка до планових призначень на рік, по спеціальному фонду – 106,6 відсотка.
В структурі видатків загального фонду найбільшу питому вагу займають видатки на фінансування галузі «Освіта» за рахунок коштів державного та бюджету МТГ – 61,9 відсотків або 97521,8 тис. грн (за 2021 рік - 98153,4 тис. грн). Видатки на утримання інших галузей (охорони здоров`я, соціального захисту, культури і мистецтва, фізичної культури і спорту) становлять 16,8 відсотка від загального обсягу видатків або 26541,9 тис. грн. Інші видатки складають 21,3 відсотка або 33587,3 тис. грн. Це видатки на утримання органів державного управління, підтримку засобів масової інформації, житлово-комунальне господарство, субвенція іншим бюджетам та інші.
КПКВКМБ 0100 «Державне управління»
Видатки державного управління склали 18639,2 тис. грн, що на 601,9 тис. грн. більше від попереднього року (18037,3 тис. грн), або на 3,3 відсотка. На утримання апарату міської ради спрямовано 16157,4 тис. грн, керівництво і управління у сфері освіта – 548,7 тис. грн, у сфері культура – 550,5 тис. грн, органів у сфері фінансів – 1382,6 тис. грн), що становить 85,5 відсотка від планових призначень (21792,6 тис. грн) та 11,8 відсотка від загального обсягу видатків загального фонду. З них: 17237,3 тис. грн - на оплату праці з нарахуваннями (87,7 відсотки планових призначень 19643,9 тис. грн), інші видатки – 483,4 тис. грн. Неосвоєні бюджетні асигнування по заробітній платі по причині наявності 7 вакантних посад в апараті міської ради та зменшення під час військового стану стимулюючих виплат.
В повному обсязі проведено розрахунки за спожиті енергоносії, що в грошовому виразі складає 918,5 тис. грн (59,3 відсотків планових призначень), тобто залишок бюджетних асигнувань на оплаті комунальних послуг утворився по причині відшкодування комунальних послуг орендарями.
Інші видатки виконані в сумі 483,4 тис. грн при плані 597,6 тис. грн у зв’язку з відсутністю фінансових зобов’язань.
Кредиторська заборгованість по галузі «Державне управління» станом на 01.01.2023 р. складає 31,1 тис. грн. по причині не проходження коштів через УДКСУ.
КПКВКМБ 1000 «Освіта»
Видатки на функціонування установ освіти склали 97521,8 тис. грн, що становить 97,4 відсотка планових призначень – 100170,1 тис. грн та 61,9 відсотка від загального обсягу видатків загального фонду. В порівнянні з 2021 роком обсяг видатків на функціонування установ освіти зменшився 631,7 тис. грн.
З них: 87135,5 тис. грн на оплату праці з нарахуваннями (99,1 відсоток планових призначень). В повному обсязі неосвоєні бюджетні асигнування на заробітну плату працівників дошкільної освіти у зв’язку із оплатою на період вимушеного прогулу 2/3 заробітної плати, по закладах загальної середньої освіти - економія заробітної плата кочегарів у зв’язку із відтермінуванням опалювального сезону до 14.11.2022 р., по мистецькій школі – у зв’язку із перебування 4-х працівників у довготривалій відпустці без збереження заробітної плати.
За рахунок освітньої субвенції з державного бюджету видатки проведені на заробітну плату з нарахуванням на неї педагогічним працівникам в сумі 48130,2 тис. грн., скеровано залишок освітньої субвенції з державного бюджету, який склався станом на 01.01.2022 року - 184,51422 тис. грн, та виділено кошти міського бюджету в сумі 2385,2 тис. грн. на погашення дефіциту.
Розрахунки за комунальні послуги та енергоносії установ освіти проведено в повному обсязі в сумі 8027,4 тис. грн при плані 9554,3 тис. грн (виконання 84,0 відсотка). Неосвоєні в повному обсязі бюджетні асигнування на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у зв’язку із скороченням опалювального сезону.
Видатки на продукти харчування склали 841,0 тис. грн, при плані 1070,5 тис. грн (виконання 78,6 відсотків). Неосвоєння бюджетних асигнувань пояснюється зменшенням діто-днів у зв’язку із тим, що робота чотирьох садочків в умов воєнного стану з 24.02.2022 по червень місяць 2022 року була призупинена. Касове виконання по інших кодах економічної класифікації складає 1517,9 тис. грн, при плані 1651,7 тис. грн. Неосвоєнні бюджетні асигнування по інших кодах економічної класифікації по установах освіти складають 133,8 тис. грн, які виникли по причині відсутності фінансових зобов’язань.
По КТПКВ 1142 «Інші програми та заходи у сфері освіти» здійснено видатки в сумі 43,22 тис. грн на реалізацію Програми надання допомоги дітям-сиротам та дітям позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку, на 2022-2025 роки - 21,72 тис. грн (12 особам виплачена допомога по 1810 грн) та на реалізацію Програми розвитку освіти - 21,5 тис. грн (за високі результати у ЗНО проведена виплата 10 учням).
Станом на 01.01.2023 року кредиторська заборгованість по установах освіти складає 80,7 тис. грн на оплату послуг медичного огляду працівників освіти по причині непроходження коштів через УДКСУ.
КПКВКМБ 2000 «Охорона здоров’я»
На фінансування галузі проведено видатків на загальну суму 11967,5 тис. грн, що становить 95,5 відсотки від планових призначень (12533,8 тис. грн). В порівнянні з 2021 роком видатки збільшилися на 2153,7 тис. грн, тобто на 21,9 відсотка. Касові видатки проведено на:
- оплату комунальних послуг – 6277,1 тис. грн,
- Програму фінансової підтримки вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги населенню КНП «Жидачівська МЛ» на загальну суму 4239,2 тис. грн (придбання медикаментів та продукти харчування – 1726,7 тис. грн, заробітна плату з нарахуванням на неї – 2200,0 тис. грн, придбання предметів, матеріалів та оплата послуг (крім комунальних) – 312,5 тис. грн),
- Програму забезпечення безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів та зубного протезування певних категорій населення на території громади (в частині відшкодування пільговим категоріям населення за придбання ліків по рецептах лікарів) – 344,9 тис. грн;
- Програму сприяння та фінансова підтримка військово-лікарської комісії для проведення медичних оглядів - 1106,3 тис. грн (в тому числі за рахунок коштів міської ради – 1001,76 тис. грн та субвенцій, виділених із бюджету Гніздичівської селищної ради – 83,48 тис. грн, Журавненської селишної ради – 21,057 тис. грн).
КПКВКМБ 3000 «Соціальний захист та соціальне забезпечення»
У галузі соціального захисту та соціального забезпечення освоєно бюджетних коштів на суму 2222,0 тис. грн, що становить 97,2 відсотка від планових призначень (2286,2 тис. грн). В порівнянні з 2021 роком касові видатки збільшились на 48,7 тис. грн, тобто на 2,2 відсотка.
В загальному обсязі видатків по соціальному захисту на утримання КУ «Центр надання соціальних послуг» за поточний рік при плані 1724,5 тис. грн використано 1722,2 тис. грн, що становить 99,9 відсотка від планових призначень. З них: на оплату праці і нарахування на заробітну плату використано 1643,3 тис. грн при плані 1643,6 тис. грн, або 95,4 відсотка від загального обсягу видатків на соціальний захист.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносії КУ «Центр надання соціальних послуг» за 2022 рік склали 56,5 тис. грн при плані 58,5 тис. грн. Неосвоєні кошти по енергоносіях в сумі 2,0 тис. грн у зв’язку із відсутністю фінансових зобов’язань. Інші видатки виконані на 100 відсотків в сумі 22,4 тис. грн.
На інші виплати населенню скеровано 499,8 тис. грн при плані 561,7 тис. грн, що становить 89 відсотків від планових призначень звітного періоду. В порівнянні з 2021 роком касові видатки зменшилися на 201,7 тис. грн, тобто на 28,7 відсотка. З них, на компенсацію двом особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі – 51,0 тис. грн, надання пільг з оплати послуг зв’язку пільговій категорії населення – 4,0 тис. грн.
По КТПКВ 3242 «Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення» касові видатки склали 444,8 тис. грн при плані 500,0 тис. грн на реалізацію Програми соціального захисту населення та забезпечення препаратами інсуліну хворих на цукровий та нецукровий діабет Жидачівської МТГ на 2021-2023 роки», а саме на:
- одноразову грошову матеріальну допомогу 137 особам на суму 396,8 тис. грн (2 сім’ям загиблих захисників України – 18,0 тис. грн, 2 сім’ям загиблих (померлих) ветеранів війни – 6,0 тис. грн, 31 Захиснику України та Захисниці України та членам їх сімей – 114,0 тис. грн, 102 особам на суму 258,8 тис. грн до яких відносяться онкохворі, особи, які потребують оперативного втручання, сім’ї з дітьми з інвалідністю, особи, що потребують коштів на реабілітацію, ліки, лікування інших захворювань чи опинилися в складних життєвих обставинах спричинених інвалідністю, похилим віком, станом здоров’я, соціальним становищем, способом життя);
- допомогу на поховання 16 особам на суму 48,0 тис. грн.
КПКВКМБ 4000 «Культура і мистецтво»
На функціонування установ проведено видатків в сумі 8743,3 тис. грн, що становить 96,6 відсотка від планових призначень звітного періоду – 9048,8 тис. грн. 499,8 тис. грн – на оплату комунальних послуг та енергоносіїв; 330,3 тис. грн – інші видатки. В поточному році на функціонування установ культури спрямовано на 107,2 тис. грн менше в порівнянні з 2021 роком.
З них: 7913,2 тис. грн - на оплату праці з нарахуваннями при плані 8079,6 тис. грн. Неосвоєні бюджетні асигнування по заробітній платі в сумі 166,4 тис. грн по причині наявності трьох ставок вакантних посад (в КЗ «Жидачівський міський будинок культури «Удеч» ставка керівника гуртка та ставка художнього керівника; в Народному домі-філії с. Бережниця-0,5 ставки керівника народного колективу; в Народному домі-філії с. Вільхівці -0,5 ставки художнього керівника. Касове виконання на оплату комунальних послуг та енергоносіїв установ культури складає 499,8 тис. грн, при плані 635,6 тис. грн. Неосвоєні бюджетні асигнування на оплату комунальних послуг та енергоносіїв в сумі 135,8 тис. грн у зв’язку із скороченням опалювального сезону. Видатки по інших кодах економічної класифікації установ культури за 2022 рік виконані в сумі 330,3 тис. грн, при плані 333,6 тис. грн. Недофінансовані видатки по інших кодах економічної класифікації в сумі 3,3 тис. грн у зв’язку із відсутністю фінансових зобов’язань.
КПКВКМБ 5000 «Фізична культура і спорт»
В галузі фізичної культури і спорту обсяг видатків становить 3609,2 тис. грн, що становить 96,7 відсотків планових призначень – 3731,5 тис. грн. В порівнянні з 2021 роком касові видатки зменшилися на 77,6 тис. грн, тобто на 2,1 відсоток. Видатки використано:
* на функціонування Жидачівської ДЮСШ в сумі 2968,2 тис. грн. З них: 2711,0 тис. грн – на оплату праці з нарахуваннями; 111,8 тис. грн – на оплату за спожиті енергоносії, інші видатки - 145,4 тис. грн;
* на Програму розвитку фізичної культури і спорту на території громади в сумі 641,0 тис. грн (відзначення премією чемпіона світу серед юніорів 20 років 2022 року та його тренерів - 25,0 тис. грн, ФК «Авангард» для участі в чемпіонаті області по футболу - 592,1 тис. грн, проведення спортивно-масових заходів серед населення Жидачівської МТГ - 23,9 тис. грн).
КПКВКМБ 6000 «Житлово-комунальне господарство»
Протягом року на програми в галузі житлово-комунального господарства використано 10984,4 тис. грн, з них на організацію благоустрою населених пунктів громади – 8384,4 тис. грн, відшкодування різниці в тарифах для МКП "Жидачівводоканал" - 2600,0 тис. грн. В порівнянні з 2021 роком касові видатки збільшилися на 3073,4 тис. грн, тобто на 38,8 відсотків.
КПКВКМБ 7400 «Транспорт та транспортна інфраструктура, дорожнє господарство»
На утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів міського бюджету здійснено видатки по загальному фонду в сумі 1265,7 тис. грн, що більше від минулого року на 46,2 тис. грн або на 3,8 відсотків.
КПКВКМБ 7630 «Реалізація програм і заходів в галузі зовнішньо- економічної діяльності»
На реалізацію Програми з міжнародного і транскордонного співробітництва та євроінтеграції Жидачівської міської ради на 2021-2025 роки скеровано 30,0 тис. грн, касові видатки здійснено в сумі 30,0 тис. грн, що становить 100% виконання.
По КПКВКМБ 8410 надано фінансову підтримку засобам масової інформації в сумі 659,0 тис. грн, а саме: Комунальному підприємству «Редакція радіомовлення «Жидачів ФМ». В порівнянні з 2021 роком касові видатки збільшилися на 49,4 тис. грн, тобто на 8,1 відсоток.
У 2022 році з резервного фонду бюджету міської територіальної громади виділено кошти на виконання заходів необхідних для забезпечення потреб оборони України, захисту населення територіальної громади та інтересів держави в умовах воєнного стану в сумі 969,3 тис. грн, з яких касові видатки склали 831,1 тис. грн, виконано на 84,1 відсотка, в тому числі по загальному фонду план 869,3 тис. грн, факт – 731,1 тис. грн, по спеціальному фонду план і факт – 100,0 тис. грн (для капітального ремонту підземного укриття за адресою вул. Шашкевича, 17, м. Жидачів (орендує приміщення перше відділення Стрийського центру комплектування та соціальної підтримки).
Спеціальний фонд
Видатки спеціального фонду бюджету Жидачівської міської територіальної громади за 2022 рік склали 13004,9 тис. грн, зменшилися в порівнянні з 2021 року на 2309,3 тис. грн (на 17,8%).
В розрізі галузей видатки проведено:
- по установах освіти – 1908,5 тис. грн, з них на харчування дітей в дошкільному підрозділі та дошкільних навчальних закладах – 614,2 тис. грн, на оплату праці і нарахування на заробітну плату педагогічних працівників мистецької школи - 376,0 тис. грн.
Придбання предметів, матеріалів, обладнання на суму 302,0 тис. грн (метало пластикових дверей за кошти Міжнародної організації з міграції ЮНІСЕФ для Жидачівського ЗНЗ №2 - 67,6 тис. грн, за благодійні внески в натуральній формі: дезінфікуючих засобів для ДНЗ -15,9 тис. грн та для ЗЗСО - 10,2 тис. грн, пледів - 37,5 тис. грн, вогнегасників - 23,9 тис. грн, акумулятор «Power Bank» - 10,1 тис. грн, хромбуків - 74,2 тис. грн, бензопили - 4,7 тис. грн, господарських товарів - 6,9 тис. грн; планшетів та шкільного приладдя для ІРЦ - 29,5 тис. грн; акустичних колонок за рахунок благодійних внесків для мистецької школи - 18,8 тис. грн та вогнегасників - 2,7 тис. грн.
Придбання предметів довгострокового користування на суму 155,0 тис. грн: електроплити для ДНЗ «Барвінок» - 65,0 тис. грн, котла для Млиниської гімназії - 47,9 тис. грн; мультимедійного обладнання для Жидачівського ЗНЗ №2 - 42,1 тис. грн за кошти Міжнародної організації з міграції ЮНІСЕФ.
Капітальний ремонт на суму 459,5 тис. грн, з них: котельні ДНЗ «Барвінок -254,5 тис. грн, електропроводки та електромережі Волице-Гніздичівської гімназії - 205,0 тис. грн та металопластикових дверей - 67,6 тис. грн для Жидачівського ЗНЗ №2 за рахунок коштів Міжнародної організації з міграції ЮНІСЕФ; інші видатки-благодійні внески (пледи-37,5 тис. грн, повербанки-10,1 тис. грн, хромбуки-74,2 тис. грн, бензопила-4,7 тис. грн, вогнегасники - 23,9 тис. грн, дезінфікуючі засоби -26,1 тис. грн)
- по галузі охорони здоров'я – 3137,6 тис. грн (капітальний ремонт приймального відділення КНП «Жидачівська міська лікарня» - 939,6 тис. грн, придбання пересувного рентген апарату – 2198,0 тис. грн);
- по галузі соціального захисту – 732,3 тис. грн (оплата енергоносіїв - 3,3 тис. грн та інші видатки - 8,4 тис. грн за рахунок власних надходжень КУ «Центр надання соціальних послуг» та благодійна допомога у вигляді ноутбуку від ЮНІСЕФ на суму 21,7 тис. грн; видатки, пов’язані із наданням для підтримки внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам у зв’язку із введенням воєнного стану на суму 698,9 тис. грн за рахунок благодійної допомоги у вигляді наборів кухонних та гігієнічних, матраци, набори постільної білизни від ГО «Європейський діалог» та Міжнародної організації з міграції ЮНІСЕФ);
- по установах культури – 157,0 тис. грн , з них благодійна допомога у вигляді книг для бібліотек на суму 116,4 тис. грн, та інші видатки - 40,6 тис. грн. Кредиторська заборгованість по установах культури по спеціальному фонду станом на 01.01.2023 року складає 49,2 тис. грн на оплату проектно-кошторисної документації «Капітальний ремонт фасаду КЗ «Жидачівська міська публічна бібліотека»
- по апарату міської ради – 2114,2 тис. грн, з них: на суму 1784,8 тис. грн за рахунок благодійної допомоги по проєкту USAID «ГОВЕРЛА» - ноутбуки, багатофункціональні пристрої, картріджі, роутери, продовжувачі, офісний папір та по співпраці з м. Челядзь (Польща) – генератори, обігрівачі, протигази та інше; на суму 320,2 тис. грн за рахунок коштів, отриманих від Міністерства соціальної політики України, для виконання цільових заходів – комп’ютери, ноутбуки та програмне забезпечення для відділу – центру надання адміністративних послуг; за рахунок здачі в оренду приміщень адміністративного будинку - 9,2 тис. грн на придбання миючих та дезинфікуючих матеріалів, матеріалів для ремонту тепломережі в адмінбудівлі.
- на придбання обладнання і предметів довгострокового користування - 49,9 тис. грн (лазанка-карусель «Глобус»).
КПКВКМБ 7300 «Будівництво та регіональний розвиток»
Видатки на реалізацію заходів щодо інвестиційного розвитку території за 2022 рік використані в сумі 1843,9 тис. грн при уточненому плані 2185,3 тис. грн, або 84,4 відсотка.
На будівництво медичних установ та закладів за рахунок субвенції з місцевого бюджету на закупівлю опорними закладами охорони здоров`я послуг щодо проектування та встановлення кисневих станцій за рахунок залишку коштів відповідної субвенції з державного бюджету, що утворився на початок бюджетного періоду – 693,64 тис. грн (проектування та встановлення кисневої станції КНП «Жидачівська міська лікарня»).
На виконання інвестиційних проектів в рамках здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку за рахунок коштів державного бюджету – 789,4 тис. грн (капітальний ремонт самопливного каналізаційного колектора методом санації по вул. Д.Галицького в м. Жидачеві).
На реалізацію інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій - 360,9 тис. грн (для влаштування опалення шляхом капітального ремонту у будівлі по вул. Шашкевича,17 (орендар приміщення перше відділення Стрийського центру комплектування та соціальної підтримки).
КПКВКМБ 8200 «Громадський порядок та безпека»
Протягом року на програми в галузі проведено касові видатки на загальну суму 735,9 тис. грн, з них по загальному фонду – 392,3 тис. грн, по спеціальному фонду – 343,6 тис. грн. По загальному фонду виконання становить 89% при плані 445,0 тис. грн, по спеціальному фонду – 99,6% при плані 345,0 тис. грн.
На реалізацію Програми покращення стану забезпечення охорони громадського порядку та профілактики злочинності на території Жидачівської міської територіальної громади (встановлення системи відеоспостереження) використано 145,4 тис. грн.
На заходи та роботи з територіальної оборони в умовах воєнного стану та реалізацію Програми забезпечення захисту населення і територій Жидачівської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій природного, техногенного та воєнного характеру на 2022-2024 роки проведено видатки на загальну суму 599,5 тис. грн при плані 645,0 тис. грн, виконання на 93%. По загальному фонду використано на суму 392,3 тис. грн при плані 445,0 тис. грн, виконання 88,2%. По спеціальному фонду використано 198,2 тис. грн при плані 200,0 тис. грн (99,1% виконання), з них за рахунок субвенції, виділеної з бюджетів Ходорівської міської ради – 100,0 тис. грн, Гніздичівської селищної ради – 50,0 тис. грн та Журавненської селищної ради – 48,2 тис. грн (для капітального ремонту підземного укриття за адресою вул. Шашкевича, 17, м. Жидачів (орендує приміщення перше відділення Стрийського центру комплектування та соціальної підтримки).
По КПКВКМБ 7640 «Заходи з енергозбереження» по спеціальному фонду проведено видатки по об’єкту «Капітальний ремонт системи опалення Тейсарівської гімназії» на суму 1347,6 тис. грн за рахунок субвенції, виділеної з обласного бюджету на впровадження заходів з підвищення енергоефективності в рамках реалізації Комплексної програми підвищення енергоефективності, енергозбереження та розвитку відновлювальної енергетики у Львівській області на 2021-2025 роки - 636,55 тис. грн та кошти міської ради – 711,07 тис. грн.
У звіті про бюджетну заборгованість станом на 01.01.2023 року по бюджету Жидачівської міської територіальної громади загального фонду дебіторська відсутня, а кредиторська зафіксована на загальну суму 111,8 тис. грн по причині непроходження коштів через УДКСУ, в тому числі прострочена заборгованість по установах освіти в сумі 80,7 тис. грн.
V. ФІНАНСУВАННЯ
Джерела фінансування по загальному фонду:
* за рахунок вільного залишків коштів на 01.01.2022 року - 6208,51389 тис. грн, в тому числі освітньої субвенції – 184,51422 тис. грн, коштів переданих із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду)- 2264,3693 тис. грн;
- коштів переданих із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) – 7620,47036 тис. грн, з них за рахунок вільного залишку загального фонду – 2264,3693 тис. грн.
Джерела фінансування по спеціальному фонду:
- за рахунок залишків на 01.01.2022 року – 472,151 тис. грн, із них , бюджет розвитку – 472,151 тис. грн;
- коштів переданих із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) – 7620,47036 тис. грн.
В 2022 році на рахунках у банках вільні кошти бюджету міської територіальної громади не розміщувалися.
Впродовж 2022 року з Єдиного казначейського рахунку на фінансування тимчасових касових розривів бюджету міської територіальної громади короткотермінові позики не отримувались.
VI. КРЕДИТУВАННЯ
Кредитування по загальному та спеціальному фонду дані відсутні.
VII. МІЖБЮДЖЕТНІ ТРАНСФЕРТИ
По загальному фонду з бюджету Жидачівської міської територіальної громади надано надано субвенції на загальну суму 2138,0 тис. грн:
* бюджету Бібрської міської територіальної громади в сумі 151,5 тис. грн на здійснення видатків за обслуговування одиноких (одна особа) з Жидачівської міської територіальної громади в стаціонарному відділенні смт. Нові Стрілища;
* бюджету Львівської обласної ради на співфінансування Програми системи електронного документообігу - 98,75 тис. грн та на придбання Школяриків – 1200,0 тис. грн;
* бюджету Стрийської міської ради в сумі 67,75 тис. грн на Програму матеріально-технічного забезпечення підрозділів територіальної оборони Стрийської міської ради;
* по КПКВКМБ 9800 державному бюджету на загальну суму 550,0 тис. грн, з них: на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів та реалізацію Програм забезпечення пожежної безпеки на території Жидачівської МТГ в сумі 400,0 тис. грн, забезпечення заходів у сфері державної безпеки України та ефективної діяльності Управління Служби безпеки України у Львівській області – 50,0 тис. грн та покращення стану забезпечення охорони громадського порядку та профілактики злочинності на території МТГ – 100,0 тис. грн.
* по спеціальному фонду надано міжбюджетні трансферти (субвенції) державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів та реалізацію Програми забезпечення заходів у сфері державної безпеки України та ефективної діяльності Управління Служби безпеки України у Львівській області в сумі 70,0 тис. грн.
До обласного бюджету повернуто 114,60647 тис. грн, із них:
по загальному фонду – 114,57878 тис. грн:
- 31,61069 тис. грн субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції;
- 76,609 тис. грн субвенції з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету;
- 6,35906 тис. грн субвенції з місцевого бюджету на закупівлю опорними закладами охорони здоров’я послуг проектування та встановлення кисневих станцій за рахунок залишку коштів відповідної субвенції з державного бюджету, що утворився, що утворився на початок бюджетного періоду;
по спеціальному фонду – 0,02772 тис. грн:
- 0,02772 тис. грн іншу субвенції з місцевого бюджету ,яка була надана на капітальний ремонт системи опалення Тейсарівської гімназії Жидачівської міської ради.
Додатки додаються:
Аналіз виконання плану по доходах СФ на 2022 рік
Аналіз виконання плану по доходах загального фонду за 2022 рік
Аналіз фінансування установ на 2022 рік (Спеціальний фонд (разом))
Аналіз фінансування установ на 2022 рік (Загальний фонд)
Начальник фінансового відділу Ірина НИКОЛИН