A A A K K K
для людей із порушенням зору
Жидачівська міська територіальна громада
Львівська область, Стрийський район

ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ ЩОДО ЛІКВІДАЦІЇ Межирічанської гімназії

Дата: 24.06.2022 14:45
Кількість переглядів: 23

ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ

ПРО ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ

ЩОДО ЛІКВІДАЦІЇ Межирічанської гімназії

Жидачівської міської ради Львівської області

 24.06.2022р.

 

  1. Найменування організатора  громадського обговорення – Жидачівська міська рада
  2. Суб’єкт, що вніс пропозицію щодо ліквідації Межирічанської гімназії Жидачівської міської ради та ініціатор громадського обговорення – відділ освіти Жидачівської міської ради
  3. Мета: Врахування думки жителів с. МежиріччяЗарічанського старостинського округу щодо ліквідації Межирічанської гімназії Жидачівської міської ради Львівської області

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України (ст.19 Конституції України).

Згідно з частиною 1 статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

        Відповідно до пункту 30 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Відповідно до частини 3 статті 66 Закону України «Про освіту» сільські ради  засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів.

Згідно зі ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).

Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.

Враховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування мережі закладів загальної середньої освіти міста повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги.

 

Період реформ, розпочатий Міністерством освіти і науки, поставив питання реорганізації та закриття шкіл у сільській місцевості на одне з перших місць на порядку денному. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому й не дивно, що чимало навчальних закладів стали напівпорожніми. Найгостріше проблема малокомплектності проявляється у віддалених селах. У Межирічанській гімназії станом на початок навчального 2022-2023 року за інформацією адміністрації закладу буде навчатися 28 учнів.З них за індивідуальною формою навчання 13 здобувачів освіти, де наповнюваність класів  від одного до чотирьох учнів. 1 та 5 класів не передбачається ( 0 учнів). І тільки два класи: четвертий – 7 учнів та 8 – 8 учнів будуть мати можливість виконати навчальні програми. Працює 12 педагогічних працівників, з них 1 пенсійного віку (директор закладу освіти).

Мова йде про оптимізацію мережі  закладів освіти, мета якої не в тому, щоб перекрити дітям доступ до отримання знань, а насамперед у тому, щоб дати школярам порівняно належні умови для навчання — тобто школу, в якій є теплий клас, нормальна їдальня, спортивна зала і головне – високий рівень освіти. Адже не можна надати якісної освіти у школі, де навчаються кілька дітей, чи розпорошувати бюджетні кошти, виділені на освітянську галузь, на утримання кількох неповних шкіл. Перед місцевою владою постає питання, утримувати ці школи (за опалення, електроенергію та зарплати технічного персоналу громада платить із власного бюджету), чи перевести дітей до більших шкіл та забезпечити там кращі умови навчання завдяки вивільненим коштам.

Різниця між річною вартістю навчання дитини у середньому та у малозаповненому класі сягає кілька десятків тисяч гривень: незалежно від кількості учнів, громада сплачує зі свого бюджету однакові кошти за опалення, електроенергію, воду і роботу технічного персоналу. Чим менше учнів — тим більша частка цих витрат припадає на кожного з них. Різниця між річною вартістю навчання дитини у Межирічанській гімназії та,наприклад,уЖидачівському ЗЗСО №2 складає 30159 грн (58265 грн.-у Межирічанській гімназії та28106 грн – уЖидачівському ЗЗСО №2).

   Порівняльна таблиця витрат на ЗЗСО додається:

             
             

Розрахунок фактичних витрат на одного учня за 2021 рік

             
             

 

Середньорічна кількість учнів

Видатки,  всього

в т.ч. освітня субвенція

Витрати на 1 учня

Всього

в т.ч місцеві

освітня субвенція

Бережницький ЗЗСО

150

5 033 327

4 056 766

33 556

6 510

27 045

Жидачівський №1

564

14 218 219

10 864 806

25 210

5 946

19 264

Жидачівський №2

523

14 699 219

11 134 994

28 106

6 815

21 291

Жидачівський №3

317

8 373 079

6 441 007

26 413

6 095

20 319

Волице-Гніздичівська

63

3 437 841

2 840 835

54 569

9 476

45 093

Зарічанська

85

3 896 120

2 984 365

45 837

10 727

35 110

Заболотівецька

56

3 166 349

2 436 029

56 542

13 041

43 501

Межирічанська

37

2 155 791

1 724 050

58 265

11 669

46 596

Млиниська

81

3 487 566

2 510 281

43 056

12 065

30 991

Рогізненська

51

2 968 190

2 502 134

58 200

9 138

49 061

Тейсарівська

127

3 688 742

3 029 992

29 045

5 187

23 858

Д-Ліснянська

13

572 462

453 702

44 036

9 135

34 900

Пчанська

24

853 925

747 879

35 580

4 419

31 162

Журавківська

10

287 197

233 014

28 720

5 418

23 301

Турадівська

9

298 254

232 931

33 139

7 258

25 881

Всього

2110

67 136 281

52 192 785

31 818

7 082

24 736

               

 

Питання не лише у коштах, але й якості освіти, яку отримують учні таких шкіл. Напівпорожні школи у селах суттєво програють: у них зазвичай немає новітнього обладнання, бракує професійних вмотивованих учителів, одна людина викладає одразу декілька предметів. У Межирічанській гімназії7 предметів викладаються не за фахом.

    Показник наповнюваності Межирічанської гімназії  є незмінно низьким. Протягом останніх років  кількість дітей, які відвідували заклад освіти лише зменшувалася, що свідчить про низький соціальний попит громади села на освітні послуги .

 З метою забезпечення реалізації гарантій права на здобуття кожною дитиною якісної  освіти, Жидачівською міською радою проводиться комплекс заходів щодо організації процесу підвезення дітей до закладів освіти (с. Заріччя, м. Жидачів) .

 Сучасний світ наукового та технічного прогресу дедалі наполегливіше вимагає кваліфікованих спеціалістів із достатніми знаннями у своїй галузі та творчим потенціалом. Така модель професійного спеціаліста формується, перш за все, у школі, що дає реальні знання, котрі допоможуть їм реалізувати себе в майбутньому навчанні, професії та житті. Чи може випускник малокомплектної школи конкурувати з випускником звичайної загальноосвітньої з нормальною наповнюваністю класів? На жаль, ні. Сьогодні діти, розуміючи цінність якості навчання, вибирають заклади з кращими умовами. Навчання у великих шкільних колективах сприяє здоровій конкуренції між школярами, їх прогресивному, гармонійному розвитку. Перебуваючи у товаристві декількох однокласників, діти мають гірші можливості порівнювати себе з іншими та розвиватися, ніж їхні ровесники, які навчаються у великій школі.  Водночас, у малокомплектних школах немає змагальності, суперництва, немає колективу, де школярі тягнуться до кращого, до сильнішого. Діти вчаться в замкнутому колі. І практика показує, що успішність учнів малокомплектних шкіл залишає бажати кращого, вони рідко здобувають призові місця на предметних олімпіадах та конкурсах.

Відповідно до вимог Закону України «Про освіту» для учнів та педагогічних працівників Межирічанської гімназії буде  організовано  регулярне безкоштовне підвезення до Зарічанської гімназії, ЗЗСО м.Жидачева та в зворотному напрямку.

Таким чином, саме забезпечення якості освітніх послуг стане одним з головних критеріїв, за якими українське суспільство буде оцінювати успішність освітніх реформ в країні. Прийняття проєкту рішення, винесеного на обговорення є важливим та необхідним управлінським кроком, який має під собою соціальні та економічні підстави.

Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення подаються у письмовій чи усній формі, надсилаються електронною поштою із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає протягом 15  днів з дати опублікування повідомлення про його проведення за адресою вказаною у пункті 2.

         Остаточне рішення буде прийняте на черговій сесії Жидачівської міської ради після громадського обговорення.

 

  1. Строк,місце,час проведення громадського обговорення у формі громадських слухань, акредитації представників засобів масової інформації, реєстрації учасників: - громадські слухання відбудуться в приміщенні закладу загальної середньої освіти по вул. Шевченка, 37, с. Межиріччя « 15  »липня 2022 року об 11.00 год.
  2. Поштова адреса та адреса електронної пошти, номер телефону для подання пропозицій (зауважень)- м. Жидачів, вулШашкевича, 2 (3 поверх, відділ освіти Жидачівської міської ради)Тел 0673923953 , ел. адреса zhudachivosvita@ukr.net
  3. Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення – відділ освітиЖидачівської міської ради: м. Жидачів, вулШашкевича, 2 (3 поверх, відділ освіти Жидачівської міської ради)Тел 0673923953 , ел. адреса zhudachivosvita@ukr.net
  4. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Гурський Юрій Михайлович, начальник – відділу освітиЖидачівської міської ради.
  5. Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення – узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором протягом 15 днів після закінчення терміну громадських слухань. Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті Жидачівської міської ради.

 

Остаточне рішення буде прийнято на черговій сесії Жидачівської міської ради після громадського обговорення.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь